י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

הנסיך צ'ארלס: הבעיות במזרח התיכון בגלל היהודים

במכתב שכתב הנסיך הבריטי צ'ארלס בשנת 1986 ומתפרסם כעת, הוא כותב כי "זרם היהודים הזרים באירופה שהגיעו לישראל אשם בתדלוק הסכסוך הישראלי-ערבי"

הנסיך צ'רלס. צילום: דוד פרס
הנסיך צ'רלס. צילום: דוד פרס



במכתב שכתב הנסיך הבריטי צ'ארלס בשנת 1986 ומתפרסם כעת, הוא כותב כי "זרם היהודים הזרים באירופה שהגיעו לישראל אשם בתדלוק הסכסוך הישראלי-ערבי". הוא התלונן על כך שנשיאי ארצות הברית אינם מוכנים להתמודד מול ה"לובי היהודי" ולטפל בו.

על פי הדיווח באתר ה"דיילי מייל", המכתב מ-24 בנובמבר 1986 נכתב לחבר, חוקר בשם לורנס ואן דר פוסט, לאחר ביקור במפרץ עם הנסיכה דיאנה. המכתב פורסם לראשונה על ידי הדיילי מייל היום (ראשון).

צ'ארלס כתב כי עכשיו הוא מבין יותר למה העוינות של הערבים כלפי ישראל גדולה יותר.

"אני מתחיל להבין את נקודת המבט של הערבים על ישראל, עכשיו אני מבין שהערבים רואים בישראל מושבה אמריקאית, ועכשיו אני מבין שהיהודים הגיעו ממקום מאירופה (בעיקר מפולין, כך אומרים) והם גרמו לבעיות גדולות".

צ'רלס, שהיה אז בן 38, הציע שהגירת יהודים לארץ ישראל היא שורש הטרור שיש לטפל בו.

"אני יודע שיש כל כך הרבה נושאים מורכבים, אבל איך אפשר בכלל לשים קץ לטרור, אם לא יבוטלו הסיבות?", כתב.

ממכתב זה לא היה ברור אם הוא מתכוון ליהודי אירופה שעלו לארץ לפני או אחרי השואה והקמת המדינה ב-1948.

צ'ארלס גם כתב כי הוא מקווה כי נשיא ארה"ב ייקח את "הלובי היהודי" וידרוש ממנו לפתור את הסכסוך הישראלי-ערבי. "אין ספק שלנשיא האמריקאי צריך להיות אומץ לקום ולדבר עם הלובי היהודי בארה"ב", כתב צ'רלס.

בעקבות פרסום המכתב, קרא סטפן פולארד עורך השבועון היהודי הבריטי "כרוניקל" למכתב של צ'ארלס "מזעזע להחריד" וביקר את השימוש של הנסיך במונח "לובי יהודי".

עורך העיתון כתב "בעיני זה המרכיב המדהים ביותר במכתבו של הנסיך. "הלובי היהודי" הוא אחד הנושאים האנטישמיים שחלו במשך מאות שנים. זה המיתוס הזה שיש יהודים מאוד חזקים ששולטים במדיניות החוץ או בתקשורת או בבנקים או בכל דבר אחר".

פולארד גם אמר כי הדעות במכתב שהביע צ'ארלס הן "ההסבר הערבי הקלאסי המוחלט לבעיות במזרח התיכון. זה מה שכולם תמיד אמרו שהבריטים תמיד חשבו שהיהודים היו זרים ושלא היה להם מקום אמיתי בישראל עד שהחלטנו להפוך אותה למולדת", אמר פולארד.

"מבחינה היסטורית זה שטויות וזה די מדהים כשמדובר ביורש העצר לכס המלוכה" סיכם.

מטעמו של הנסיך צ'רלס נמסר כי המכתב אינו משקף את דעותיו, אלא רק את הטיעונים שהוא נתקל בהם במהלך נסיעתו. "הוא חלק את הוויכוחים בתכתובת פרטית עם ידיד ותיק, בניסיון לשפר את הבנתו ואת מה שתמיד זיהה שהוא נושא מורכב מדי".

היא הוסיף הגורם כי הנסיך צ'ארלס המשיך את מחקרו על הנושאים המורכבים והקשיים שהתייחס אליהם כאן" והגנה עליו בכך שהביאה "הוכחה מוכחת של תמיכה בקהילות יהודיות וערביות ברחבי העולם", וקידום דו-שיח בין-דתי.
אנגליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}