כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

האוצר נגד קק"ל: ועדת השרים תתכנס הערב

באופן חריג, ועדת השרים לענייני חקיקה תתכנס הערב לדון בהצעת חוק לפיקוח לאומי - קק"ל, וזאת בעקבות הודעת דירקטוריון קק"ל אמש שלא לקבל את דרישת משרד האוצר להעביר למדינה 2 מיליארד שקלים, בגין השבחת האדמות שבחזקתה • קק"ל: "הממשלה מפרה את ההסכם ודורשת מאיתנו כספים נוספים"

האוצר נגד קק"ל: ועדת השרים תתכנס הערב



באופן חריג, ועדת השרים לענייני חקיקה תתכנס הערב (שני) לדון בהצעת חוק לפיקוח לאומי - קק"ל וזאת בעקבות הודעת דירקטוריון קק"ל אמש שלא לקבל את דרישת משרד האוצר להעביר למדינה 2 מיליארד שקלים, בגין השבחת האדמות שבחזקתה.

משרד האוצר יבקש לקדם הערב בוועדת השרים את הצעת החוק הפרטית של חברי הכנסת רחל עזריה ורועי פולקמן שמטרתה להשיב אש לעמדת קק"ל נגד משרד האוצר ולעגן בחוק את העברתם של הכספים שמועברים לקק"ל מרמ"י לקופת המדינה.

כזכור, בשנת 2015 נחתם הסכם בין האוצר לקק"ל סביב הכספים שתעביר קק"ל למדינה בגין השבחת אדמותיה. משרד האוצר טען בנחרצות כי מלבד העובדה שקק"ל לא העבירה את הסכומים הנדרשים הרי שהיא לקתה בכשלים רבים.

לאחרונה גובש מתווה חדש, על פיו, קק"ל תעביר למדינה כ־2 מיליארד שקלים בשנים 2018 ו־2019. אמש דירקטוריון החברה השיב בשלילה וטען טענות נגד משרד האוצר. בעקבות כך, ועדת השרים תתכנס היום.

קק"ל טענה כי "מאז נחתם ההסכם בשנת 2015 עמדה קק"ל בכל התחייבויותיה, ואף יותר מכך. לפני שבועיים בדיון בוועדת הכספים אמרו גם בכירי משרד האוצר שנכחו בדיון באופן גלוי ומפורש כי קק"ל עמדה בכל התחייבויותיה".

לדבריה, "כעת, מסיבותיה, הממשלה מפרה את ההסכם ודורשת מקק"ל כספים נוספים. דירקטוריון קק"ל יתכנס ויחליט כיצד לנהוג בעניין".
משרד האוצר קקל ועדת השרים הצעת חוק לפיקוח לאומי השבחת קרקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}