י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

מתחם התחנה 2: החרדים קיבלו הבטחות ואישרו

דיון סוער בוועדה המקומית בירושלים • האם לאחר שהחרדים התנגדו הם נכנעו ונתנו יד לחילול השבת במתחם התחנה?

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי



פרסום ראשון: סערת מתחם התחנה בירושלים שוב עולה על סדר היום. הנציגים החרדים הסכימו בשתיקה הבוקר בוועדה לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים, לאשר את השימושים החורגים לשני עסקים במתחם התחנה, אחד מהם מחלל שבת.

לאחר הסערה שפרצה במקום, מספר נציגים חרדים יצאו מהחדר: פיני עזרא, חיים אפשטיין, אליעזר ראוכברגר ויוחנן ויצמן שנכנס לאחר מכן. בחדר פנימה נותרו: יוסי דייטש ויצחק פינדרוס.

כאמור, לבסוף, הועדה אישרה שימוש חורג לשני עסקים, לעסק שמחלל שבת היא אישרה לחודשיים, ולעסק השני שלא מחלל את השבת - אושר לשלושה חודשים.

הנציגים החרדים מציגים הישג: אחרי חודשים רבים שראש העיר ניר ברקת דוחה אותם, צפוי להתקיים דיון נרחב על התב"ע של מתחם התחנה, במליאת מועצת העיר.

כאמור, מתחם התחנה בירושלים, שמרבה בחילול שבת ושכבר הצית לא מעט סערות בין החילונים לחרדים בירושלים – עלה שוב לכותרות הבוקר, בדיון סוער בוועדה לתכנון ובנייה בירושלים.

מדובר בשני עסקים הפועלים במתחם, שביקשו לקבל היתר לשימוש חורג. כיוון שהבקשה נוגעת לרישוי עסקים, היא לא הופיעה בסדר היום, מה שהביא לכך שמצד החילונים נכחה בדיון רק לורה ורטון, חברת המועצה מסיעת מר"צ.

בתחילה, חבר המועצה יוחנן וייצמן, נציג חסידות גור ולוחם השבת, ניצל את המצב בו היה רוב מוחץ לחרדים וטען שיש להתנגד לבקשה ולא לאשר לעסקים את הרישיון. לדבריו "מכיוון וראש העיר מסרב מזה שנה וחצי לדרישת החרדים לקיים דיון במליאת המועצה בעניין התב"ע של מתחם התחנה – אין אפשרות חוקית לאשר שימוש חורג בכל המתחם, כיון שסעיף 18ז' לחוק קובע כי כל ערעור של חבר מועצה חייב לעלות לדיון בישיבת הוועדה הקרובה".

וייצמן סיכם כי "ההתעלמות של ראש העיר מהדרישה החוקית במשך תקופה ארוכה כל כך גורמת שלא יהיה ניתן לאשר את הבקשה עד לקיום דיון מסודר במועצה כדרישת החרדים".

בעקבות כך, חברי הועדה החרדים הסכימו פה אחד עם הטענה, ובהצבעה שנערכה בתחילה התנגדו ששת חברי הועדה החרדים: יוסי דייטש, שניהל את הוועדה בדיון זה, יוחנן וייצמן, פיני עזרא, אליעזר ראוכברגר, ישראל קלרמן וחיים אפשטיין – לבקשת ההיתר לשימוש חורג לעסקים במתחם התחנה.

לורה ורטון, הנציגה החילונית היחידה שנכחה בדיון, הבינה גם היא את הבעיה החוקית של הבקשה ונמנעה בהצבעה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי חצי שעה לאחר מכן הבינו החברים החילונים מה קרה ואלה מיהרו ללשכתו של מאיר תורג'מן, סגן ראש העיר ומי שמחזיק רשמית בתפקיד יו"ר הוועדה. תורג'מן עירב את ניר ברקת ראש העיר שזעם על התרגיל שעשו לו החרדים.

לבסוף, דייטש כינס את סיעתו לדיון חירום, וכאמור, הנציגים החרדים הסכימו לקיים דיון והצבעה חוזרת, ומחללי השבת קיבלו אישור לשימוש חורג לחודשיים נוספים, בתמורה לדרישת החרדים.

עודכן: 14:00
מתחם התחנה ירושלים יוחנן ויצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}