ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

המשפיע דיבר על רציחת צדיקים לפני הרצח • בלעדי

"נגזר על זרעו של קין שיהיו רוצחים, ועל זרעו של הבל שיהיו נרצחים", אמר המשפיע רבי סענדר ארלנגר שעה לפני הרצח. "לכן צדיקים נרצחים לפני ביאת משיח" • להאזנה

המשפיע רבי סנדר ארלנגר. צילום ארכיון: שלום קורן
המשפיע רבי סנדר ארלנגר. צילום ארכיון: שלום קורן

מקרים רבים בדברי ימיה של היהדות נחזו ונצפו מראש. על פי רוב, יתפרסמו הדברים לאחר האירוע, בהם יתברר כיצד גדולי ישראל חזו בעיניהם הטהורות התרחשות מסוימת.

גם במקרה הנוכחי, המסעיר את העולם כולו - הרצח של האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל מבאר שבע, נקשרו סיפורים שונים.

אחד מהם מתפרסם כאן - באתר 'בחדרי חרדים' - לראשונה: דברי המשפיע, הגאון רבי חזקיהו סענדר ארלנגר, הנחשב לאחד מגדולי המשפיעים בדורנו, דמות נערצת על כל צורבא מבקש חסידות.



כמידי ליל שישי מוסר הגאון רבי סענדר ארלנגר שיחת חיזוק לבחורים מישיבת 'חזון נחום', הממוקמת ברחוב צירלזון, בשכונת שיכון ה' בבני ברק.

בחורי הישיבה מרותקים לשיחתו, הנאמרת במסגרת חבורה חסידית הנהוגה בישיבות החסידיות.

בליל שישי, שעה קלה קודם הרצח המתועב, דיבר הגר"ס ארלנגר על רציחת צדיקים. בחורי הישיבה שלא העמיקו בדבריו של המשפיע, שמו את ליבם לדברים רק לאחר מספר ימים ואמרו: "בעצם דיבר המשפיע דברים מעניינא דיומא".

בדבריו אמר הגר"ס": "נגזר על זרעו של קין שיהיו רוצחים, ועל זרעו של הבל שיהיו נרצחים מכיוון שהבל חטא שהציץ בשכינה".

בהמשך דבריו אמר וציטט מדברי הזוהר הקדוש: "לפני ביאת המשיח צדיקים נהרגים (נרצחים) ולא יודעים מדוע, הסיבה היא מכיוון שהם מזרעו של הבל שהציץ בשכינה ולכן נגזר שיהיו נרצחים".

אחד מבחורי הישיבה מספר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו אמנם לא הכרנו את רבי אלעזר, אך הדברים נגעו לליבנו. ר' סענדר נערץ על כולנו. יש התחזקות אצל הבחורים לאחר שהבינו את משמעות הדברים, גם אם לקח לנו מספר ימים לעמוד על סוף דעתו של ר' סענדר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד