ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

בלעדי • הרוצח במכתב: "מי יודע אם ידינו לא שפכו את הדם הזה"

בלעדי ל'בחדרי חרדים' • "קול זעקה ושבר...מי יודע אם ידינו לא שפכו את הדם" • כך כתב הרוצח אשר דהאן, יממות ספורות לפני הרצח - במכתב שמוען לפרנסי העיר • מה הטריד את הרוצח? • מה הכיל המכתב? • ומדוע ביקש פגישה דחופה עם ראש העיר? • כל הפרטים והמכתב המלא - בפנים

בלעדי • הרוצח במכתב: "מי יודע אם ידינו לא שפכו את הדם הזה"

"מי יודע אם אין ידנו שפכו את הדם הזה", כך כתב הרוצח אשר דהן כמה יממות לפני שרצח בדם קר את האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצוק"ל.

היה זה יום שני, 4 ימים לפני הרצח כשהתקשר דהאן לבועז דוכאן, עוזרו של ראש העיר. "הוא ביקש ממני להיפגש עם עידן כדי לדבר איתו בנושאי הצניעות בעיר ובמיוחד באזור של מרכז נחלת יצחק", אומר דוכאן ל'בחדרי חרדים'. "אמרתי לו שאני כתבתי את הבקשה ואעביר אותה לראש העיר".

השיחה בין השניים הסתיימה.

ביום שלישי, יממה לאחר מכן, הופיע דהאן מתחת לביתו של רב העיר הגר"מ מלכה. אחד השכנים שעבר להתגורר בבניין של הרב מספר ימים לפני כן פגש בו.

"הוא שאל אותי אם הרב מלכה נמצא בביתו", מספר השכן ל'בחדרי חרדים': "הוא היה נסער כולו. שאלתי אותו מיד: מה הסיפור? למה הוא צריך את הרב? אז הוא ענה לי שהוא חייב לפגוש אותו בנושא מסוים. הצעתי לו שישאיר מכתב בתיבת הדואר של הרב. הוא אכן השאיר את המכתב והמשיך בדרכו".

בנו של הרב מלכה, יצחק, אישר ל'בחדרי חרדים' כי אביו קיבל את המכתב באותו יום.

המכתב הגיע לידי 'בחדרי חרדים' והוא נחשף כאן לראשונה.

בין הדברים כותב הרוצח תחת הכותרת 'קול זעקה ושבר': "כידוע לכם בדורנו את החשיבות להחזיר את כבוד ה' ואת השכינה למקומם הראוי להם. כידוע לכם שאלוקינו שונא זימה וכן כל דבר שפוגע בקדושה ומהותה של אומה הקדושה. לצערנו הרב העיר הזאת רוויה בצרות, בתאונות דרכים....ומי יודע אם אין ידנו שפכו את הדם הזה".

בהמשך המכתב מפרט דהאן את הסיבה לכתיבת המכתב: "בכל יום שישי במרכז נחלת יצחק, ישנם רוכלים המוכרים בדוכנים לכבוד שבת קודש וב"ה עם ישראל מתכונן לשבת.

"אך המקום נהיה למכשול ולפריצת כל גדרי הצניעות מאחר ושביל זה צר מאד ורוכליו משני צדדיו ובשביל זה עוברים נשים וגברים ואי אפשר שלא להכשל הן במגע והן במראין עין".

לסיום המכתב הוא מביע את תקוותו בפני הרב מלכה ושאר הנמענים של המכתב: "ואני תקווה שמכתב זה יהיה לתועלת לכבוד ה' ושכינתו הקדושה. זכרו הדבר הזה בנפשנו ובהצלת עם ישראל ונזכה לגאולה קרובה".

תושב אלעד שהכיר את דהאן שנים ארוכות אומר ל'בחדרי חרדים': "הכרתי אותו עוד מהתקופה שהיה גר בקרית הרצוג בבני ברק. בשנה וחצי האחרונים הוא השתבש והתחיל לדבר שטויות".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 77 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד