ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

בעקבות הרצח: הבאבות מתמגנים • "מאיימים עלינו"

החצרות בדרום בפאניקה: מאבטחים נשכרו בכדי לאבטח את בכירי הבאבות באזור הדרום • באבא: "איימו עלי כשהברכות לא התממשו" • אמצעי האבטחה: אקדחים וגלאי מתכות

חוסמים את הקרינה. מעריצים ומאבטחים סביב ה'רנטגן'
חוסמים את הקרינה. מעריצים ומאבטחים סביב ה'רנטגן'



רצח רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל הכניס את בכירי המקובלים באזור הדרום ללחץ: חלק מהרבנים באיזור שוקלים כעת לשכור את שירותיהם של מאבטחים שיגנו על חייהם בעת קבלת קהל וכן ישמרו על בתיהם מפני פגיעה אפשרית של מאמינים זועמים.

בחלק מהחצרות הוחלט שבימי קבלת הקהל יוצבו שומרים או סדרנים בכניסה לחדר שבו יושב הרב כשברשותם אקדחים וגלאי מתכות.

"מה שקרה לבבא אלעזר מפחיד מאוד. זה הכניס אותי ואת כל המשפחה ללחץ גדול מאוד", סיפר רב ידוע בנגב לאתר 'מעריב'. "במרבית הפעמים אני נמצא אחד על אחד בחדר עם אדם שמבקש לקבל ממני ברכה".

לדברי הרב, "אתה לא יכול לדעת אם מדובר במטורף. היום כבר אי אפשר לקחת סיכון. גם עליי איימו כשברכות שנתתי לא סיפקו את הפונים אליי, אבל מפה ועד רצח?! אני החלטתי לשכור מאבטח בימים שאני מקבל קהל. אשתי לא מוכנה שאקח סיכון".

עוזר של אחד הרבנים הסביר כי "אם עד עכשיו העוזרים היו במרבית הזמן לצד הרב, נכניס שומר סמוי. אם צריך גם גלאי מתכות - נקנה. הרצח של הרב אלעזר יכול להשפיע על אנשים מטורפים לבצע מקרים כאלה. הרצח של הרב אלעזר מזעזע לא פחות מרצח רבין".

לדברי אחד המקורבים לרב אבוחצירא המנוח: "זו הפעם הראשונה בישראל שרב נרצח על ידי חסיד שלו. זו חציית קו אדום. אף פעם לא קרה דבר כזה. בחצר של הרב אלעזר עשו טעות גדולה שלא שמרו עליו. זה ממש מחדל גדול. ידעו שמאיימים על חייו וניסו לפגוע בו, אבל לא חשוב לשכור שומר שיכול היה למנוע את הרצח".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד