כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

בזק תפצה לקוחות בכ-20 מיליון שקל בגין גבייה שלא כדין

אושרה פשרה בייצוגית • לפי התביעה, החברה גבתה שלא כדין הוצאות גבייה לחשבונות שלא שולמו במועד • תפצה כל לקוח שנפגע ב-7.5 שקלים

בזק. צילום אילוסטרציה: ארכיון בחדרי חרדים
בזק. צילום אילוסטרציה: ארכיון בחדרי חרדים

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה אישר היום הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה בשנת 2000 נגד בזק בגין גבייה שלא כדין של הוצאות גבייה לחשבונות טלפון שלא שולמו במועד. סכום הפיצוי לפי ההסדר מוערך בקרוב ל-20 מיליון שקל.

בתביעה, שעמדה על 103 מיליון שקל, טען התובע הייצוגי יובל קיכל, באמצעות עורכי הדין בועז וילנסקי ואביחי רז ממשרד פירט-וילנסקי-מזרחי-כנעני, כי חויב בדמי גבייה של 23 שקל בעבור שני חשבונות טלפון ששולמו באיחור של שבעה ושמונה ימים. זאת אף ששילם אותם ביוזמתו, מבלי שבוצעה כלפיו כל פעולת גבייה.

השופט עופר גרוסקופף אישר במארס 2010 את הגשת התביעה כייצוגית. הוא דחה את טענות בזק לפיהן יש הצדקה לחיוב לקוחות שפרעו את חובם באיחור, ללא התראה בדמי גבייה, מהטעם שעצם האיחור על ידם מצריך את קיומו של מערך גבייה.

בעקבות ההחלטה ולאחר מגעים שנמשכו קרוב לשנה, הגישו הצדדים לבית המשפט הסכם פשרה לפיו מנויים מהם נגבו דמי גבייה שלא כדין ואשר היו לקוחות בזק במועד פרסום המודעה על אישור הסדר הפשרה בידי בית המשפט, יקבלו זיכוי בחשבון הבזק שלהם בגובה 7.5 שקלים בתוספת מע"מ. בנוסף, תוצע להם חבילת הטבות למשך שנה הכוללת שירות הקלטת שיחות, שיחת מפגש ועוד. אלה מבין המנויים שכבר אינם לקוחות של בזק יוכלו לפנות לבזק ולקבל החזר דרך חשבון הבנק.

השופט אישר את הפשרה וקבע כי שיעור ההחזר שנקבע בהסדר הוא הוגן, ואף משרת את אינטרס ההרתעה מביצוע עוולות צרכניות. הוא פסק לתובע הייצוגי גמול בסך 262 אלף שקל, ולבאי כוחו שכר טרחה בסך 1.5 מיליון שקל.

עו"ד עפר פירט ובועז וילנסקי, ממשרד פירט וילנסקי מזרחי כנעני, מסרו כי הם "גאים בתוצאה המבטיחה פיצוי ישיר ורחב היקף לציבור. עברנו בתיק הזה 11 שנים של עליות ומורדות, כולל בבית המשפט העליון, והיה חשוב לנו שהלקוחות יקבלו פיצוי כספי ראוי ישירות לחשבונותיהם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}