כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מה יעשו המתנדבים בעיצומו של הטקס? "תרגיל פינוי ראווה"

מאות בוגרי קורסי הקיץ של מד"א יצטרפו היום לשורות מתנדבי הארגון הוותיקים כמגישי עזרה ראשונה מקצועיים • במרכז האירוע: תרגיל ראווה ייחודי

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

מאות בוגרי קורסי הקיץ של מד"א יצטרפו היום לשורות מתנדבי הארגון הוותיקים כמגישי עזרה ראשונה מקצועיים מפעילי תאר"ן (תחנת אירוע רב נפגעים) ומסייעים בניידות לטיפול נמרץ.

בין בני הנוער שישתתפו בטקס הסיום יהיו גם מאות מתנדבי הארגון שבחרו לבלות את הקיץ בלימוד לצורך הצלת חיים, על חשבון זמנם הפנוי והנאות החופש הגדול האחרות.

טקס הסיום ייערך הערב באמפיתיאטרון מוזיאון "יד לשריון" בלטרון, במעמדם של נציגי הצלב האדום בישראל, מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, בוגרי הקורסים, משפחותיהם, מתנדבי ועובדי מד"א.

בשיאו של הטקס, ייערך תרגיל ראווה חסר תקדים בכמות המשתתפים ובאמצעים שיופעלו בו, והמדמה טיפול ופינוי נפגעים באר"ן (ארוע רב נפגעים). במסגרת תרגיל הראווה, ייעשה שימוש במגוון הכלים המתקדמים של מד"א ובטכנולוגיות החדישות ביותר שימחישו בפני הקהל את יכולות החילוץ וההצלה של מד"א.

קורסי התאר"ן מתקיימים במד"א ברציפות בכל קיץ מאז שנת 1993. הקורס נערך בשיתוף עם פיקוד העורף בעקבות הלקחים המצביעים כי שדה הקרב עבר לעורף ולכן יש צורך להכשיר מספר גדול של מגישי עזרה ראשונה לנפגעים מקרב האוכלוסייה האזרחית. השנה הודגש נושא המוכנות לרעידות אדמה .

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "כבכל שנה אני עומד נפעם אל מול מאות בוגרי הקורסים של מד"א, שבוחרים ללמוד ולעשות כל שביכולתם על מנת לסייע בהצלת חיים. יכולותיו של ארגון מד"א מבוססות לא מעט על כוח האדם המצויין המרכיב אותו, ועל כן לא נותר לי אלא לברך את בוגרי הקורסים להרכב האנשים המיוחד של מד"א, שהמכנה המשותף של הפרטים המרכיבים אותו הוא הרצון העצום לסייע בהצלת חיים".

ביום חמישי, החל מהשעה 17:00, תיפתח תערוכת האמצעים המרשימה של מד"א שתכלול את רכבי ההצלה הפועלים במד"א ובכללם אמבולנס המשאלות, מסוק מד"א, רכבי הצלה ממוגני ירי, טרקטורונים ועוד. ניידות לתרומת דם יועמדו לרשות קהל האורחים שירצה לתרום דם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}