כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מחאת הרופאים • מאות צועדים ברחבי הארץ

ד"ר זאב פלדמן משיבא: "כמו שהממשלה החליטה להפסיק להרוויח כסף ממכירת קרקעות היא יכולה להשקיע יותר בבריאות"

  • כ"ה תמוז התשע"א
יושב ראש ההסתדרות הרפואית צועד לירושלים. צילום: נועם וינד
יושב ראש ההסתדרות הרפואית צועד לירושלים. צילום: נועם וינד



צעדת המחאה של הרופאים מתרחבת: מאות רופאים מבתי חולים ברחבי הארץ הצטרפו הבוקר לצעדה של יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, השובת רעב וצועד לכיוון בית ראש הממשלה בירושלים. במקביל, יתחדש ב-11 המשא ומתן בין הרופאים לבין משרד האוצר.

לצעדה הצטרפו רופאים מבתי החולים בית לוינשטיין, שלוותא, זיו, מרכז פסיכיאטרי באר שבע, שיבא, השרון, בית רבקה, בלינסון, גהה, אברבנאל ובאר יעקב. בצהריים תיערך במרכז חורב בחיפה הפגנה בהשתתפות רופאי בתי החולים בעיר - כרמל, רמב"ם, בני ציון וטירת הכרמל.

בפתח תקווה יצאו עשרות רופאים מבתי החולים בילינסון והשרון, וקיימו צעדת מחאה לאורך רחוב ז'בוטינסקי בעיר. גם כ-150 מרופאי שיבא יצאו למסע לכיוון צומת בר אילן כשהם נושאים אלונקות.

ד"ר זאב פלדמן מבית החולים שיבא, חבר מזכירות ההסתדרות הרפואית, מספר כי רופאי מרפאות החוץ של שיבא ששובתים היום צעדו בחסות המשטרה שחסמה את הדרכים לכיוון צומת בר אילן. הרופאים נשאו אלונוקת עם הכיתוב: "ביבי, תן כתף" ואף חסמו את הצומת במשך מספר דקות. "בכל צומת שעברנו הנהגים צפרו לאות הזדהות, סימנו "וי" עם האצבעות והפגינו המון תמיכה", הוא מספר. "אנחנו מרגישים בשטח את שיעור התמיכה הגדול של הציבור שמופיע בסקרים - גם מהחולים וגם מהקהל הרחב".

הרופאים ממשיכים למקד את מאבקם בראש הממשלה נתניהו, שהם מקווים כי יתערב ויחליט להגדיל את היקף ההסכם שעומד להיחתם איתם: "אנחנו מדברים על ציונות ונענים בציניות", אומר פלדמן. "זו תחושה מתסכלת שאחרי 130 יום ביבי אפילו לא מקדיש לנו מסיבת עיתונאים אחת אלא מסתפק בלענות תשובה קצרה לשאלה של עיתונאי במסיבת עיתונאים על נושא הדיור.

"הגיע הזמן שהוא ייכנס לעובי הקורה, יבין את הבעיות, יחריג את זה מכל השפעות הרוחב ויגדיר זאת כמשימה לאומית. למרות שלא רק הממשלה שלו אחראית להזנחה, אבל היום הוא זה שצריך לתת מענה להזנחה רבת השנים".

יש עדיין סיכוי להסכם? הרי פתחתם חלק גדול מהדרישות מחדש

"לא פתחנו את הדרישות - מראש המדינה היקצתה להסכם 250 מיליון שקל לשנה ולהערכתנו כדי לעשות את השינוי האמיתי - שרופאים בכירים יישארו אחר הצהריים בבתי החולים ותהיה הקלה על המתמחים - דרושים יותר משאבים. זו החלטה של סדרי עדיפויות. כמו שהממשלה החליטה אתמול להפסיק להרוויח כסף ממכירת קרקעות היא יכולה להשקיע יותר משאבים בבריאות.

"הנושא של התקינה זה רק עניין של הקצאת משאבים. בעוד שנתיים יתחילו להיפלט עוד 220 בוגרים לשנה מבתי הספר לרפואה - צריך ליצור להם מקומות להתמחות ולסטאז' ובלי התקנים האלה זה לא יקרה. לכן הדרישה ל- 1,000 תקנים היא לא קפריזה".

פלדמן מודה כי "האוצר הלך צעד גדול עם ההצעה שנתן לרופאים", אבל לדבריו "לתת 250 מיליון שקל לשנה בלי לקבל את התועלת האמיתית - זה פספוס גדול. אנחנו עניים מדי בשביל לקנות דברים זולים - מנסים לחסוך ובסוף צריך לכבות שריפות. ביבי צריך לקבל החלטה אסטרטגית ולהשקיע יותר במערכת הציבורית ואי אפשר לעשות את זה בזול".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}