כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

איך קיבלה 'רופאה' את גזר הדין? מהתקשורת!

גזר דין של תושבת הוד השרון, שהתחזתה לרופאה וסחטה כספים מלקוחות, הופץ בתקשורת לפני שניתן לנאשמת • בגזר הדין נכתב: "ההחלטה ניתנה במעמד שני הצדדים"

בית המשפט. צילום אילוסטרציה
בית המשפט. צילום אילוסטרציה

היום בשעה 13:00 אמורה הייתה להגיע רות לייטנר אל בית המשפט השלום בת"א, על מנת לשמוע את גזר דינה בפרשה בה נאשמה כי במשך 20 השנים האחרונות היא התחזתה לרופאת שיניים.

הנאשמת הינה תושבת הוד השרון. יצרה קשר אישי עם הלקוחות כשהיא מספרת על טרגדיות 'העוברות על משפחתה' ומחלות שלא היו לבני משפחתה.

לייטנר התחזתה לרופאת שיניים במשך 20 שנה, ומשום כך הורשעה ונדונה בגין עבירות של התחזות כמורשה לטיפול שיניים, מתן טיפול רפואי ברשלנות או בפזיזות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף ועוד.

גזר הדין - שנפתח בהתנצלות על תקלה מביכה שארעה כתוצאה משגגת מזכירות בית המשפט, כלל 54 חודשי מאסר ופיצוי כספי גבוה ללקוחות שנעקצו.

תקלה לא ברורה בהנהלת בתי המשפט, גרמה להפצת גזר הדין לכלי התקשורת כבר בשעה 11:50, זאת ללא ידיעתה של הנאשמת ובא-כוחה. התקלה התבררה כאשר כלי תקשורת פנו לעורך דינה של לייטנר, אלי כהן, כדי לברר אם לייטנר תסכים להתראיין לאחר מתן גזר הדין.

"אני המום", אמר כהן לחדשות 2 "מעולם לא נתקלתי במקרה כזה שבו מפרסמים גזר עוד בטרם ניתן באולם בית המשפט", אמר עורך הדין כהן. "אני ניצב במצב מביך - שעיתונאי צריך להקריא לי את גזר הדין ובדרך הזו להודיע למרשתי".

עו"ד כהן ציין עוד כי "צריך לחקור את זה. זומנתי לדיון בשעה אחת יחד עם מרשתי, כשמקובל שבית משפט מקריא את גזר הדין וגוזר את הדין ולאחר מכן מתנהל דיון. להפתעתי הרבה, שמעתי בסביבות השעה 12:00 שהעניין כבר נגזר ופורסם, ועל כן אין כל ערך לשמיעת גזר הדין. התקשרו אלי כתבים, ובראשם כתב חדשות 2 גיא פלג והפתיע אותי".

אגב, בגזר הדין נכתב על ידי השופט מוקי לנדמן כי "ההחלטה ניתנה במעמד שני הצדדים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}