כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

סערה ב'קרית אונו' • "גזענות הביאה לעתירה"

'קרית אונו' סוערת: הוצא 'צו מניעה' לבחירות לאגודת הסטודנטים • סטודנט: "העתירה - מסיבות גזעניות" • בית הדין של הגר"נ קרליץ יכריע בסוגיה

סטודנטים חרדים.
סטודנטים חרדים.

בשנים האחרונות נפתחו מכללות רבות המיועדות לבחורים ואברכים מהציבור החרדי. מספר גורמים חברו יחדיו בכדי להגביר את הלימודים האקדמאיים בקרב ציבור האברכים, ומי שמסתובב באחת השלוחות של האוניברסיטאות המיועדות לציבור החרדי, יכול להתבלבל ולחשוב כי נקלע בטעות לאחד מבתי המדרשות של ישיבה מובילה.

אלא שיחד עם פריחת המכללות החרדיות, החלו גם תופעות לוואי המאפיינות בדרך כלל ריכוזים של הציבור החרדי. הפוליטיקה במסדרונות המכללות לא מביישות גם את הימים הסוערים ביותר בכנסת ישראל, ולא נתפלא אם בקרוב תוקם 'מועצת חכמי המכללות' שתפקידה יהיה לפסוק במחלוקות הרבות הניטשות במרחבי הקמפוסים.

הבחירות ב'קרית אונו' • בי"ד הוציא צו מניעה

לפני כחודש אמורות היו להתקיים בחירות לאגודת הסטודנטים של השלוחה החרדית של מכללת 'קרית אונו' בקרית אונו ובירושלים.

המתמודד המוביל לראשות האגודה בירושלים, היה סטודנט מוכשר בשם ארז מלול. לטענת אחד הסטודנטים ששוחח עם 'בחדרי חרדים', מספר סטודנטים ליטאיים התנגדו למועמדות, והחליטו להגיש בקשה לצו מניעה בבית דינו של הגרא"ד לוין. "זה לא להאמין איך הגזענות מגיעה גם למכללות. ארז אהוב על כולם, היה לו רוב מובטח ורק בשל מניעים פסולים ודעות קדומות, החליטו מספר תלמידים להגיש צו מניעה".

הסטודנטים טענו כי הליך הבחירות בוצע במהירות שלא אפשרה למועמדים ראויים להציג את מועמדותם, וביקשו מבית הדין להורות על דחיית הבחירות. בית הדין קיבל את הטענות, והחליט לדחות את הבחירות עד ל-31 ביולי.

אלא שהסטודנטים לא הסתפקו בזה. בסוף השבוע שעבר פנו משה שורק ואברהם אייזנבאך לבית הדין של הגר"נ קרליץ, וביקשו דיון דחוף. השניים טענו כי יש לערוך את כל הליך הבחירות מחדש, מה שיגרום לדחיית הבחירות בחצי שנה לפחות.

"עצם זה שהולכים לבית הדין, ומערבבים את תורה ולימודים, יש בזה משהו פסול", אומר אחד הסטודנטים ל'בחדרי חרדים'. "מחר הם יכולים ללכת ולהוציא צו מניעה מבית הדין על מרצה מסוים או על חומר לימודים מסוים. הם מנסים לקבוע כללים חדשים. חבל שהם לא משתמשים בגופים של הקמפוס בכדי לברר את המחלוקת".

הערב (א'), התכנס הרכב מיוחד בראשות הגר"י סילמן בכדי לדון בבקשה, ובאם בית הדין יתערב בסוגיה הרי שמדובר בהתערבות ראשונה – וכנראה שלא אחרונה - של דיינים במתרחש במכללות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 90 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}