כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ילדי ישראל לא יוכלו ללכת על המים

הלהיט שכבש את ילדי ארה"ב והגיע לאחרונה ארצה - התגלה כמסוכן ונאסר לשיווק על ידי משרד התמ"ת • הכדור האטום, עשוי לגרום לטביעה, לחנק ולנזקים נוספים

הכדור האטום
הכדור האטום

הממונה על התקינה במשרד התמ"ת, גרישה דייטש, הורה ביום ה' האחרון למכון התקנים שלא להנפיק אישורי שחרור מהמכס לכדורי פלסטיק המיועדים למשחק "הליכה על המים", ללא בדיקת התאמתם לדרישות התקן הרשמי של בטיחות צעצועים, המתייחס בין היתר, לצעצועים מתנפחים למשחקים במים.

פעולה זו ננקטה בעקבות המידע שהתקבל מארגון CPSC (הועדה לבטיחות מוצרי צריכה) בארה"ב. הציבור בארה"ב נקרא על ידי ארגון ה–CPSC שלא להשתתף במשחקי "הליכה על המים" מפאת הסכנה הטמונה בהם של חנק, טביעה ומכות מהבטון הסובב את הבריכות.

המשחק "ללכת על המים" מיועד לבריכות שחייה ולמדשאות, אך ניתן להפעילו גם במים פתוחים. לצורך המשחק נכנסים המשתתפים לתוך כדור פלסטיק שקוף, כשמתנפח הכדור, סוגרים את הרוכסן והוא נאטם. לא ניתן לצאת ממנו אלא עם עזרה מבחוץ. בארה"ב כבר דווח על ילד שנפל ונחבל בהיותו בתוך הכדור, ילד אחר איבד הכרה בגלל חוסר חמצן.

כדורי "הליכה על המים" מסוכנים במיוחד, כאשר משתמשים בהם במים פתוחים. כל תקלה הפוגעת באיטום הכדור עלולה לגרום לטביעת המשתמש. הבדיקה שערך הממונה על התקינה העלתה שלישראל הגיעו מספר משלוחים עם הכדורים "הליכה על המים" וכדורים שכאלו כבר נצפו בצפון הארץ ובאזור המרכז.

חובת בדיקת התאמה לתקן לבטיחות צעצועים כפי שהורה הממונה על התקינה, תחייב את היבואנים לסמן באופן בולט על כך שהכדורים מיועדים לשימוש מעל גיל 14 בלבד. יחד עם זאת, קורא הממונה על התקינה לכלל הציבור להימנע מלשחק בכדורים "הליכה על המים".

במקביל, הוא פנה הממונה על התקינה במשרד התמ"ת בכתב לראשי כל הרשויות המקומיות ברחבי הארץ כדי שיפעלו למניעת הימצאות הכדורים "הליכה על המים" במרכזי הבילוי על המים שבשטח רשויותיהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}