כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

חמסין • חברת החשמל מזהירה מעודף ביקוש

בעקבות גל החום מבקשים בחברה להסיט שימוש במכשירים ביתיים לשעות הערב או הבוקר המוקדמות • קיים סיכוי לשבירת שיא הביקושים לחשמל במהלך השבוע

חמסין • חברת החשמל מזהירה מעודף ביקוש

בעקבות גל החום ששורר ברחבי הארץ, צופים בחברת החשמל עליה בביקושים לחשמל במשק במהלך השבוע כך שהביקושים יעלו על 11,000 מגה ואט (שיא הביקוש בקיץ שעבר עמד על 11,530 מגה ואט). היום (א) צפוי הביקוש להגיע לכדי 10,850 מגה ואט, מהם יסופקו 10,200 מגה ואט על ידי חברת החשמל, כ-450 מגה ואט יסופקו על ידי יצרנים פרטיים וכ-200 מגה ואט על ידי הסכמים עם לקוחות שבהסדר. הרזרבה הצפויה היום עומדת על כ-600 מגה ואט בלבד!

כאמור, חברת החשמל צופה שהביקוש לחשמל במשק יגדל במהלך השבוע בעקבות גל החום הצפוי.

מערכת ייצור החשמל ערוכה לביקושים גבוהים למעט שתי תקלות קטנות הנמצאות בתיקון (בהיקף של 400), לפיכך יכולת הייצור של החברה עומדת היום על 11,800 מגה ואט אולם היא רשאית לייצר רק 10,800 מגה ואט, שכן היא ממתינה לאישורים המתאימים ממשרדי הממשלה השונים. יודגש, כי בשל הרזרבה הזעומה, כל תקלה ביחידות ייצור יכולה להציב את המערכת בפני מחסור בחשמל ולחייב את החברה בהפסקות חשמל ברחבי הארץ, בפרקי זמן קצובים ולסירוגין.

אחת הדרכים המקובלות בעולם הרחב לשמירה על מערכת חשמל יציבה, היא באמצעות שימוש נבון בחשמל מצד הציבור. לכן, מבקשת חברת החשמל מן הלקוחות, להסיט היום ובמהלך השבוע את השימוש במכשירים בעלי הספק חשמלי גבוה, משעות שיא הביקוש, כלומר: בין 12.00 ל-17.00, לשעות הבוקר המוקדמות ולשעות הערב המאוחרות יותר. להלן פרוט המכשירים: מדיח-כלים, מכונת כביסה, תנור אפיה, כיריים חשמליים, דוד חשמלי, שואב אבק וכדומה. את המזגן, מומלץ לכוון כך שהטמפרטורה בחדר תהיה 25 מעלות.

חברת החשמל תמשיך ותעשה כל מאמץ, כדי לספק ללקוחותיה את כל הביקושים לחשמל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}