כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

'איגוד הישיבות' לצאיידה: פטר את המפקח החצוף!

סערת 'בית שמעיה' מסרבת להירגע • איגוד הישיבות והת"תים דורשים: הפקח שדרש מראש הישיבה להפסיק את שיעורו - יפוטר • "יש להסיק מסקנות נגד המבקר עז הפנים -ולהתנצל"

עמוס צייאדה, מנהל אגף הישיבות במשרד החינוך
עמוס צייאדה, מנהל אגף הישיבות במשרד החינוך

בעוד שר החינוך, גדעון סער, פונה לחשבת הכללית באוצר ומבקש את התערבותה בפרשת 'בית שמעיה', באיגוד הישיבות והת"תים מעדיפים לפנות לכתובת המוכרת: עמוס צייאדה, מנהל אגף הישיבות והמוסדות התורניים שבמשרד החינוך.


עוד בנושא:
חוצפה • הפקחים דרשו מראש הישיבה להפסיק השיעור
חוצפת הפקחים ב'בית שמעיה' • שר החינוך העיר לחשבת הכללית • חשיפה

במכתב חסר תקדים בחריפותו הם פונים אליו, ומוחים על מה שאירע בישיבה:

"אין זה סוד, כי מזה מספר חודשים שבמשרד החינוך ובמשרד האוצר, פועלות ועדות שתפקידן לבדוק, לבחון ולעשות צדק ויושר, בכל מה שקשור להתנהלות הקשה והעמידה של המוסדות התורניים, הנתמכים באמצעות משרדים אלו. לפי מה שנמסר לנו, ועדות אלו עומדות לסיים את עבודתן, בתוך זמן קצר.

"לאור זאת, היו מצפים כי תינתן "רוח גבית" מתונה משהו, לאותן חוליות ביקורת שפוקדות את הישיבות, הכוללים והמוסדות התורניים ושייעשה מאמץ "לבוא לקראת המוסדות" ו"להפוך את הביקורות והבדיקות השונות אצלן, למשהו הגון וידידותי יותר העונה להגדרה של: 'ביקורת בונה'".

כאן הם מגוללים את שאירע ב'בית שמעיה', כאשר "מבקר עז פנים' נכנס לבית המדרש באמצע "שיעור כללי" שמסר ראש הישיבה – בפני מאות תלמידיו - ובלי לבקש רשות - ותוך הפרעה לשיעור שהיה באמצעו, הודיע לכל התלמידים, כי הם מצויים כעת תחת ביקורת של משרד החינוך וכי בכוונתו לעשות את כל הפעולות הנדרשות לשם זיהויים. על אף שהייתה פנייה מנומסת אליו, הוא סירב להמתין עם הענין עד לגמר השיעור.

לטענתם, דברים דומים מתרחשים מעשה יום ביומו, ומביעים את מחאתם "על מנת שדברים אלה ודומים להם לא יישנו ולא ייראו בגבולנו".

הדברים הללו, לדבריהם "עומדים גם בסתירה גמורה, למה שנמסר לנו על ידך כל העת, כי המבקרים מקבלים באופן תדיר הנחיות ברורות כיצד עליהם להתנהג וכיצד עליהם לפעול ולעשות את עבודתם".

הם דורשים כי יוסקו המסקנות הנדרשות כנגד "אותו מבקר", וכי תהיה גם התנצלות רשמית בפני ראש הישיבה ומנהלה "על הפגיעה החמורה בהם".

על המכתב חתומים הרבנים אברהם פרידמן ושלמה ברילנט, העתקים נשלחו לראשי ישיבות ולחברי ועד הישיבות, לח"כ משה גפני יו"ר ועדת הכספים, ליצחק כהן סגן שר האוצר, למר מנחם כהן, סמנכ"ל משרד החינוך, למר יאיר טל, סגן החשב הכללי במשרד האוצר ולעו"ד עו"ד גור רוזנבלט- יועץ משפטי לאגף הישיבות במשרד החינוך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}