כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

זה סופו של כל רמאי • עונשים לרשת 'הריבוע הכחול'

הנהלת רשת 'הריבוע הכול' ומספר מנהלי סניפים ספגו קנס כבד בעקבות סדרת עבירות חמורות של הטעיית הצרכן • חלק מהעבירות בוצעו בסניפי 'שפע שוק'

רשת הריבוע הכחול.
רשת הריבוע הכחול.

בעקבות הסדר שהוצג לבית המשפט בשלבים מקדמיים של ההליך המשפטי הטילה שופטת בית משפט השלום בחיפה אורית קנטור קנס בסך 160,000 שקל על רשת הרבוע הכחול וכן חייבה אותה לחתום על התחייבות בסכום של 45,000 שקל להימנע מהעבירות בהן הורשעה החברה למשך 3 השנים הבאות.

בנוסף, מנהל קטגוריה למוצרי פארם ברשת, חויב לחתום על התחייבות אישית בסך 5,000 שקל, ארבעה מנהלי סניפים הועברו להליך מנהלי ויוטלו קנסות מנהליים.

חברת הרבוע הכחול ישראל הורשעה בעבירות של הטעית הצרכן, אי הודעת פרטים במכירה מיוחדת וגביית מחיר מהצרכן הגבוה מהמחיר שהוצג.

מדובר בעבירות שבוצעו בין השנים 2006 עד 2008, בסניפים שונים בחיפה ובאזור צפון הארץ. מדובר בעבירות שבוצעו בסניפי מגה (סניפי קריות חוצות המפרץ, חדרה), בסופר-סנטר - נוף (סניף זכרון יעקב) בשפע שוק (סניף נוה גנים) ובשפע שוק זבולון (סניף קרית אתא).

כתב האישום, אשר הוגש ע"י עוה"ד רחל בורנשטיין מהמחלקה המשפטית במשרד התמ"ת, הוגש בעקבות חקירה שנערכה במחוז הצפוני של משרד התמ"ת. כתב האישום מייחס לחברה שישה מקרים בהם התגלה הפרש לרעת הצרכן בין המחיר שהוצג על גבי המוצר עצמו לבין המחיר שנדרש מהצרכן בקופה. כמו כן עולה מכתב האישום כי הרשת מכרה אבקת מזון לתינוקות "מטרנה פרימיום" באופן שהוצג כמכירת אריזת חסכון אולם בפועל התברר כי המדובר ברכישה במחיר העולה על הנדרש מהצרכן ל-100 ג' עבור מוצר זה, כשהוא נמכר באריזה רגילה.

מקרה אחר המתואר בכתב האישום מציג עובדות לפיהן נמכרו מגבוני "האגיס פיור" באריזה שכללה שתי חבילות וקופסת אחסון ועליה היה רשום "2 יח' + קופסה מתנה". בהשוואת מחירים התגלה, כי בפועל הקופסה לא ניתנה במתנה אלא נמכרה תמורת 1.01 שקל.

בכתב האישום מצוינת עבירה נוספת בגין הטעית הצרכן בכך שאחד הסניפים הוצג שלט לגבי מבצע שלא היה בתוקף וגרם לצרכנים לרכוש את המוצר תוך הטעייתם. חברת הריבוע הכחול הודתה בעובדות כתב האישום המתוקן והורשעה בגינן.

לדברי עו"ד בורנשטיין, עבירות מהסוג שהורשע בהן הרבוע הכחול פוגעות בציבור הרחב ועל רשתות השיווק להעלות את ההקפדה על עדכון ובדיקת המידע שניתן לציבור הצרכנים והבקרה העצמית, בכל הנוגע להתאמת מחירים בין המוצג על המוצר ובין הנדרש בקופה וההליכים שננקטו הינם מסר ברור לגבי החובה לפרסם מידע נכון, מדויק ומלא במבצעי הוזלה המוצעים לצרכן.

הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס, מדגישה כי עבירות הטעיה מסוג זה גורמות נזק כלכלי נרחב לצרכנים ועבירות מסוג זה יטופלו על ידי הראשות בכל חומרת הדין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}