כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

האמריקנים מסתערים על היין ישראלי

קנייני יינות בכירים מארצות הברית נחתו בארץ • המטרה: הסתערות על היין • יערכו היכרות עם 14 יקבים ישראלים חדשים • ארה"ב היא הרוכש הגדול של יין ישראלי

יקב בצפון (ארכיון)
יקב בצפון (ארכיון)

השבוע יארחו מכון היצוא והנספחות המסחרית של משרד התמ"ת בשיקגו, קנייני יין בכירים מחברות מובילות בארה"ב.

ביניהם: קן פרדריקסון, שותף מנהל ב Tenzing מחלקת יינות פאר של Wirtz - אחת מחברות הפצת המשקאות הגדולים בארה"ב, בעלת היקף מכירות של 1.5 מיליארד דולר.

הנרי אלחורי, המשמש כמנהל מכירות בכיר בחברת הפצת היין הגדולה במישגן Great Lakes Wine and Spirits (GLWAS) וכמנהל קטגוריית היין הכשר של Meijer מרשתות המזון המובילות בארה"ב בעלת 196 סניפים במדינות המערב התיכון.

גב' אלפנה סינגה, מנהלת תחום היין ברשת המסעדות הארצית Lettuce Entertain You Enterprises, המפעילה כ-70 סניפים ברחבי ארה"ב, מתוכן 31 מסעדות קונספט .

הקניינים מתארחים במטרה להכיר את היקבים הישראלים ולבחון שיתופי פעולה עסקיים ובהמשך להשתתפות 9 יקבים ישראלים בתערוכת היין הבינלאומית שהתקיימה בחודש יוני בשיקגו.

במסגרת הביקור תסייר המשלחת ביקבים ברחבי הארץ ותיפגש עם 14 יקבים: יקבי כרמל, יקבי רמת הגולן, הרי גליל, ברקן, תשבי, רקנאטי, בנימינה, טפרברג, אדיר, פלאם, עמק האלה, צ'ילאג, שילה וגבעות.

לדברי יריב בכר, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בשיקגו, "בשנתיים האחרונות הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת בשיקגו, בשיתוף מכון הייצוא, עמלה בהפצת בשורת היין האיכותי שיש לישראל להציע. המשלחת הנוכחית הינה עדות להתעניינות הולכת וגוברת בענף היין הישראלי".

לדברי מיכל נאמן, מנהלת ענף המזון במכון היצוא, "השוק האמריקאי הוא היעד המרכזי של יצרני היין הישראלי המציעים יינות איכותיים לצרכן האמריקאי, והבאת הקניינים לארץ תפתח להם ערוצי שיווק נוספים בשוק חשוב זה".

יצוא היין ברבעון הראשון של שנת 2011 הסתכם ב כ- 8.4 מיליון דולר, גידול של כ-20% לעומת רבעון ראשון אשתקד. כ-58% מיצוא היין מיועד לארה"ב, מדובר ביצוא יין בהיקף של כ-5 מיליון דולר (גידול של כ-38% לעומת רבעון ראשון בשנה הקודמת), אחריה צרפת עם מיליון דולר יצוא, שמהווה כ-13% מכלל היצוא ברבעון זה, ואחריהן בריטניה (6%) וקנדה (4%).
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}