כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

החוזר בשאלה שב ליהדות ב'זיץ' של אומן • צפו בוידאו

חסידי ברסלב, בראשות הרב מוטה פראנק, שבתו באומן • במהלך 'זיץ' משותף עם ליפא שמלצר קם אחד הנוכחים לספר את סיפורו האישי המרטיט • עין לא נותרה יבשה • צפו

ליפא שמעלצר בזיץ, אתמול. צילום: חדשות 24
ליפא שמעלצר בזיץ, אתמול. צילום: חדשות 24

מאות חסידי ברסלב שבתו בשבת האחרונה באומן, כדי לציין את יום הרצח של 30,000 'קדושי אומן'.

השבת, שעוררה תסיסה בקרב רבני החסידות - בשל השתתפותו של הזמר ליפא שמעלצר - הסתיימה בהצלחה גדולה, ומאות המתפללים ששהו באומן בשבת חזרו לביתם עם מטען רוחני, שלבטח ישמש אותם בימי החולין.






על החלק הרוחני הופקדו: המשפיע הרב מוטה פראנק והרב אליהו גודלבסקי, שמסרו במהלך השבת שיחות וערכו 'זיצים' אל תוך הלילה.

"אי-אפשר לתאר את ההתרגשות שהייתה כאן בשבת האחרונה", מספר מ.ש. אחד המתפללים בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "אנשים התחזקו מאוד".

בליל שבת התכנסו המתפללים והשוהים בציון לשמוע את דברי הרב מוטה פרנק. "הרבה אנשים התחזקו ובכו מרוב ההתרגשות", אומר מ.ש. "היה כמעט חושך, ודברי התורה שנאמרו בלחש והשירים השקטים גרמו גם לקשוחים שבחבורה להזיל דמעות".

במוצאי השבת - התכנסו כולם לסעודת מלווה מלכה.

'איש הקומזיצים' - יוסף קרדונר, שר בדבקות שירים של מוצאי שבת, כשמדי כמה דקות הוא עוצר ומאפשר לאחד הרבנים לדבר. לאחר ה'זיץ', עלה ליפא שמלצר לבמה ושר במשך שעה ארוכה.

"אני עכשיו חוזר מסעודת הקומזיץ של המלווה מלכה... מה ששם היה יחד עם ליפא וקבוצה גדולה של חברים אי אפשר לתאר ולשער", כתב הרב פראנק בחשבון הפייסבוק האישי שלו. "אני לא מגזים, מצד אחד הייתה שמחה נפלאה ומצד שני היו שם בכיות קורעות לב".

במהלך הזיץ פתח אחד הנוכחים בוידוי אישי מרטיט. הוא סיפר כי גדל בקהילת סקוירא בארה"ב, יחד עם ליפא שמעלצר. בשל משברים אישיים עזב את היהדות, ועבר להתגורר באירופה. עתה באומן, הייתה זו השבת הראשונה ששמר מזה זמן רב.

בתוך כך, בשעות הלילה הגיעו לאזור הציון ארבעה תושבים מקומיים, שככל הנראה היו מבושמים מיין. "אנחנו מכירים אותם. אלו אנשים לא נחמדים בלשון המעטה", אומר אחד המתפללים. "כל מי שראו אותו בדרכם הם ניסו להתנכל אליו. הם נצמדו לבחור צעיר, התחילו להתנפל עליו וצעקו לעברו 'יהודון, יהודון'.

"כשראה הבחור כי אם לא יגן על עצמו יתאשפז בבית החולים עוד באותו ערב, אחז בבקבוק בירה וניפץ על ראשו של אחד השיכורים. כתוצאה מכך, נחתכו פניו של הגוי והוא נזקק לטיפול רפואי דחוף. מדובר בבחור טוב שמתגורר באומן ועוזר לאנשים. הוא נקלע למצוקה והיה צריך להגן על עצמו".

הבחור שניפץ את בקבוק הזכוכית על ראשו של הגוי נחתך בידו, ורץ פנימה אל האולם בו נערכה סעודת ה'מלווה מלכה'. במקום התפתחה מהומה, ועסקני ברסלב השתיקו את הסיפור מול המשטרה.





















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}