כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מעצרים בעצרת תמיכה • הגר"י יוסף: "הורסים אותנו"

מאות השתתפו בעצרת - מול בית המשפט העליון - נגד מעצר הרבנים • בסיום: התפרעויות וחסימות כבישים • המשטרה ביצעה מעצרים • כתבי וצלמי 'בחדרי חרדים' עם דיווח, וידאו ובתמונות

מעצרים בעצרת תמיכה • הגר"י יוסף: "הורסים אותנו"
יוסי פורמנסקי



כאלף איש השתתפו היום (ב) בעצרת התמיכה ברבני הימין הרב דוב ליאור והרב יעקב יוסף.

העצרת עברה ללא מהומות והפרות סדר אך בסיומה התפרעו צעירים.

סמוך לשעה 19:00 נהרו מאות אנשים לכיוון בית המשפט העליון בירושלים שם התקיימה ההפגנה.

האירוע החל בצלילי התזמורת. לאחר מכן עלו הרבנים ביניהם הרב שמואל אליהו, הרב זלמן מלמד, הרב וולפא ועוד אל הבמה כדי "למחות על כבודה של תורה", כהגדרתם.

את האירוע פתח הרב נחום רבינוביץ מישיבת מעלה אדומים שאמר: "ראש הממשלה אמר כי החוק הוא מעל הכל. אך כאן במדינת ישראל החוק קבור מתחת לאדמה. אף אחד לא שמע על כך שדברים מסוג זה צריכים להתנהל בשקט. תפקידו של בית המשפט העליון כאן אנחנו נמצאים הוא לשמור על הזכות הזו. כל אדם יכול להביע את דעתו על פי החוק. אבל פה מוציאים רבנים מהכלל".

לסיום חתם הרב רבינוביץ: "לנו יש שופט עליון אחד ויחיד....".

לאחר מכן הגיעו אל המקום הרב דוב ליאור והרב יעקב יוסף שהתקבלו בהתרגשות ובשירת "ימים על ימי מלך".

הרב ליאור היה ראשון הנואמים: "רבני ישראל צריכים להביע את דעתם", אמר, "ולא לחשוש שזה לא ימצא חן. כוחו של עם ישראל הוא הבסיס הרוחני שלו".

הרב ליאור הוסיף ואמר: "לכל אלה שהתעוררו ולכל הפעילים שהתכנסו לארגן את הציבור הגדול הזה. מגיעה גם ברכת תודה למי שתרם בעקיפין, למי שעורר את הציבור כך שהציבור יהיה מודע לכבוד התורה. צריך להגיד להם תודה רבה.

"מדינת ישראל היא מעצמה במזרח התיכון, אצלנו הכוח הפיזי והכלכלי אינו מספיק. תפקידם של רבנים הוא להורות, להדריך את הציבור ולבאר את התורה. אסור לסלף דברי תורה", אמר הרב ליאור ונענה בתשואות.


בשביל מה חקרו?

מיד לאחר מכן עלה לשאת דברים הרב יעקב יוסף.

"בשנים האחרונות יש מי שמנסה להרוס את הגשר שמאפשר לעם ישראל לשרוד. רוצים לפצל אותנו לשני עמים, אבל כולנו עם אחד. העם הוא עם טוב, אבל יש בודדים שמנסים לקעקע את הגשר הזה".

הרב יוסף אמר כי "הוא נוסע הרבה באוטובוס עם חילונים, וכולם אוהבים אותנו. יש אנשים שיש להם עין צרה, אבל לא ניכנע לדרכם, לתכתיב שלהם. בידינו לשנות את המציאות. כשיש לך הנהגה טובה, ירושלים יכולה לשרוד. אם מבזים את ההנהגה, מבזים את הרבנים, זה יביא לחורבן".

הרב חיים דרוקמן דיבר גם הוא ואמר כי ביקש בנאומו להשיב לטענות הנשמעות בתקשורת בימים האחרונים: "ראש ממשלה חוקרים. נשיא מדינה חוקרים. רבנים לא חוקרים. זאת טענה דמגוגית אם ירשיעו רבנים בהאשמות כמו ראש הממשלה והנשיא אז וודאי שיחקרו גם אותם. אבל כאן מה יש לחקור? זאת הסכמה לספר. ההסכמה גלויה לעיני כל. אם בפרקליטות לא מבינים את הדברים שיבקשו שיקראו להם את הדברים ואז הם יבינו".

העצרת עברה ללא הפרות סדר והשקט נשמר בשל הסכמה בין המארגנים לבין המשטרה, שעות לפני קיום העצרת.

אך עשרות יצאו עם סיום האירוע וחסמו את רחוב הרצל. כח משטרה פינה אותם וביצע מעצרים.

עד כה נעצרו במהומות 5 מפגינים. 4 בגירים, קטין אחד. כוחות המשטרה ממשיכים בפיזור המפגינים, תוך שימוש במכונית להתזת מים.

תוך כך: מקורבי הגר"י יוסף ביקשו להבהיר כי דברי הגר"ע יוסף, כביכול שפורסמו במספר כלי תקשורת על מעצר בנו, לא היו ולא נבראו.























































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}