ירד לשטח: איכלר יצא לבדוק את מחדלי התחבורה בבני ברק
בעקבות תלונות תושבים, ח"כ ישראל אייכלר ירד לשטח - ברכבו הפרטי - ודרש תשובות • ראש העיר הסביר: הכל בגלל שלא שיתפו את נציגי הרשויות המקומיות ברפורמה
- שרי רוט, בחדרי חרדים
- ב' תמוז התשע"א
- 6 תגובות
תמה וכואב. אייכלר בבני ברק עם ראש העיר
רק לפני מספר ימים הוא מונה לעמוד בראש הוועדה המיוחדת לטיפול בבעיות התחבורה הציבורית, וכבר תוכלו לראות אותו בסיורי בדיקת שטח.
את המבדק הראשון בחר ח"כ ישראל אייכלר, יו"ר סיעת יהדות התורה ויו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית לערוך בבני ברק, שם נערכו השבוע, כידוע, שינויים רבים במפת התחבורה הציבורית.
כשהוא מלווה בראש עיריית בני ברק, יעקב אשר, ערך איכלר מפגש בלתי אמצעי עם הנוסעים, חלקם מרוצים חלקם רוטנים.
ראש העיר הבהיר לאיכלר כי "עיריית בני-ברק תשמח לשתף פעולה עם כל הגורמים הציבוריים, כדי להבטיח שתושבי העיר לא יפגעו כתוצאה מהרפורמה בתחבורה הציבורית ויינתנו פיתרונות תחבורתיים לאזורים, שכיום, חסרים לתושבים".
אשר הוסיף כי אין לו ספק שהן שר התחבורה ישראל כץ, והן מר דן הראל מנכ"ל המשרד, חפצים לסייע לעיר בתחומי תחבורה שונים. "אך מה שקרה הוא שצוות מקצועי של המשרד וחב' "נתיבי איילון" הכין תכנית לרפורמה בתחבורה הציבורית במטרופולין גוש דן מבלי לקבל את הבקשות, ההצעות והדרישות של הרשויות המקומיות, ובכלל העיר בני ברק, שנציגיהן מכירים טוב מכל גורם את המצב השורר בעיר, את הצרכים ואת ההשפעות וההשלכות שיש לשינויים השונים. כך קרה שחלק מההצעות שהגישה העירייה לשינויים ולשיפורים בעקבות הרפורמה שגובשה נדחו שוב ושוב ולא הגיעו לכלל מימוש".
בין התלונות שהועלו היה נושא הנתק המוחלט של השירות לתושבי העיר לכיוון ביה"ח "שיבא" תל השומר, הסרת רחובות הרב ש"ך, חשב-סופר וסוקולוב ממסלולו של קו 7, ועוד.
ח"כ אייכלר העלה השערה לפיה נווטי התוכנית עשו הכל כדי לשפר את התחבורה הציבורית בתל-אביב, במגמה לעודד שם נסיעה שלא בכלי רכב פרטיים. "ולכן תמוה וכואב שדווקא בעיר, כבני-ברק ישנה פגיעה משמעותית, למרות הגידול הבלתי פוסק בה של משתמשים בתחבורה הציבורית", אמר, והבטיח להעלות את הנושא כבר השבוע, בוועדת הכלכלה של הכנסת.
את המבדק הראשון בחר ח"כ ישראל אייכלר, יו"ר סיעת יהדות התורה ויו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית לערוך בבני ברק, שם נערכו השבוע, כידוע, שינויים רבים במפת התחבורה הציבורית.
כשהוא מלווה בראש עיריית בני ברק, יעקב אשר, ערך איכלר מפגש בלתי אמצעי עם הנוסעים, חלקם מרוצים חלקם רוטנים.
ראש העיר הבהיר לאיכלר כי "עיריית בני-ברק תשמח לשתף פעולה עם כל הגורמים הציבוריים, כדי להבטיח שתושבי העיר לא יפגעו כתוצאה מהרפורמה בתחבורה הציבורית ויינתנו פיתרונות תחבורתיים לאזורים, שכיום, חסרים לתושבים".
אשר הוסיף כי אין לו ספק שהן שר התחבורה ישראל כץ, והן מר דן הראל מנכ"ל המשרד, חפצים לסייע לעיר בתחומי תחבורה שונים. "אך מה שקרה הוא שצוות מקצועי של המשרד וחב' "נתיבי איילון" הכין תכנית לרפורמה בתחבורה הציבורית במטרופולין גוש דן מבלי לקבל את הבקשות, ההצעות והדרישות של הרשויות המקומיות, ובכלל העיר בני ברק, שנציגיהן מכירים טוב מכל גורם את המצב השורר בעיר, את הצרכים ואת ההשפעות וההשלכות שיש לשינויים השונים. כך קרה שחלק מההצעות שהגישה העירייה לשינויים ולשיפורים בעקבות הרפורמה שגובשה נדחו שוב ושוב ולא הגיעו לכלל מימוש".
בין התלונות שהועלו היה נושא הנתק המוחלט של השירות לתושבי העיר לכיוון ביה"ח "שיבא" תל השומר, הסרת רחובות הרב ש"ך, חשב-סופר וסוקולוב ממסלולו של קו 7, ועוד.
ח"כ אייכלר העלה השערה לפיה נווטי התוכנית עשו הכל כדי לשפר את התחבורה הציבורית בתל-אביב, במגמה לעודד שם נסיעה שלא בכלי רכב פרטיים. "ולכן תמוה וכואב שדווקא בעיר, כבני-ברק ישנה פגיעה משמעותית, למרות הגידול הבלתי פוסק בה של משתמשים בתחבורה הציבורית", אמר, והבטיח להעלות את הנושא כבר השבוע, בוועדת הכלכלה של הכנסת.