כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מחאה: המתנחלים יחרימו את קבר יוסף הצדיק

רב השומרון, הרב אליקים לבנון וראש המועצה האזורית קראו להחרים את אירועי יומ ההילולא של יוסף הצדיק • הסיבה: צה"ל הגביל את מספר הנכנסים אל אתר הקבר

האלפים בקבר יוסף הצדיק. צילום ארכיון
האלפים בקבר יוסף הצדיק. צילום ארכיון

רב השומרון, הרב אליקים לבנון, וראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה יחרימו הערב (א') את הכניסה לקבר יוסף, זאת בשל ההגבלות שהטיל צה"ל וצמצום היתרי הכניסה למתחם הקבר.

ההחלטה נקבעה באופן חד צדדי וברגע האחרון, "התנהגות מבזה ומשפילה מצד גורמים במערכת הביטחון", אמרו מסיקה והרב לבנון.

בהודעה מיוחדת שפרסמו המועצה האזורית שומרון ורב השומרון נכתב: "למרבה הצער, מערכת הבטחון הדירה את ההתיישבות בפרט ואת הציבור הרחב בכלל מכניסה מכובדת לקבר יוסף, תוך צמצום משמעותי ביותר ומכוון במספר המשתתפים – עד למחצית ומניעת כניסה של אישי ציבור בכירים, ראשי ישיבות, מקובלים ורבנים, ע"י מניעת תנאים מכובדים לכניסתם, כפי שמתקיים באופן תמידי בכניסות למתחם.

"לצערנו, גורמים במערכת הבטחון פועלים בעקביות בנסיון להדיר את המתיישבים ביש"ע ואת מדינת ישראל מכל קשר המשדר ריבונות על קברו של יוסף הצדיק.

"במחאה על כך אנו מסירים אחריות מהאירוע וכל העלול להתרחש בעת הכניסה לציון הקדוש, בהעדר מנהיגות ציבורית, תיפול על מערכת הבטחון וצה"ל. כוחו של יוסף הצדיק הוא הגורם המאחד את כל ישראל, צר לנו שיום הזכרון לפטירתו מנוצל ע"י גורמים שונים לבידול ופילוג בעם".

כזכור, הבוקר נחשפו תוכניותיהם של המסתננים לקבר יוסף בשכם ובמהלך השבוע האחרון הם טיילו סביב גדרות העיר כדי למצוא דרכים יצירתיות להסתנן לעיר ולהתפלל על הקבר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}