כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

המדריך המלא לבחירת מזגן • מה חשוב לבדוק

מה חשוב לבדוק לפני שקונים מזגן ועד כמה מומלץ לבחון את טיב השירות והמוניטין של החברה ממנה אנו קונים? יגיל וויט, מנהל חטיבת אלקטרה, עם כל התשובות

המדריך המלא לבחירת מזגן • מה חשוב לבדוק

זה קורה כל שנה. החגים נגמרים, מגיעים יומיים – שלושה של חום כבד בשילוב לחות מחניקה והסכרים נפרצים. המשווקים מציעים את מרכולתם בשוק והישראלים שועטים לחנויות לחטוף מזגנים. אולם השנה העסק מסובך קצת יותר. תקנות אנרגיה חדשות, טכנולוגיות מתקדמות, היצע מותגים ודגמים רחב, הופך את רכישת המזגן לפעולה לא פשוטה, הדורשת יותר מידע.

"המעבר למזגנים בטכנולוגיות מתקדמות מחייב רמת מקצוענות גבוהה יותר מכל המעורבים בתהליך" אומר יגיל וויט, סמנכ"ל ומנהל חטיבת אלקטרה, באלקטרה מוצרי צריכה. "מחד, היצרנים חייבים להתאים את המוצרים לסטנדרטים החדשים ולוודא שהם עומדים בדרישות השוק המקומי. מאידך, המוכרנים חייבים להכיר את המוצרים ולהתאים אותם לצרכי הלקוחות, בעוד שהמתקינים נדרשים להקפיד על הוראות ההתקנה והבטיחות".

תו תקן ישראלי

כל אחד יכול לייבא מזגנים. צריך ליצור קשר עם יצרן בחו"ל, להביא מכולה או שתיים, לשים כמה מודעות פרסום עם מחיר אטרקטיבי, ומאות או אלפי ישראלים מכניסים הביתה מזגן 'מציאה'. המציאות העגומה מלמדת שבשנים האחרונות צצו בשוק חברות רבות שמייבאות מזגנים, תוך בקרה נמוכה על איכות המוצר ורמת השירות. יש הבדל עצום בין תו תקן ישראלי מלא לבין בדיקה של מכון התקנים. כל מזגן מיובא עובר מבדקים בסיסיים של תפוקה ודרישות בטיחות. תו תקן מלא, לעומת זאת, מקיף הרבה יותר תחומים, מצביע שלחברה יש אישור כולל ומבטיח את איכות המזגן לאורך זמן.

מחיר

מזגן קונים להרבה שנים. גם אם הטמפרטורה בלתי נסבלת ויש הצעות אטרקטיביות מכל עבר, חשוב לעצור ולחשוב פעמיים. הטיפ: אין במזגנים מציאות גדולות. מה שעולה פחות שווה גם פחות. יש בעולם מפעלים ברמות שונות, המייצרים מותגים באיכויות שונות. לכן חשוב לבדוק היטב מי היצרן העומד מאחורי המוצר ומה האיכות שלו. כמו כן, מומלץ לבחון בקפידה את איכות המשווק או נותן השירות המקומי ולקבל המלצות מצרכנים ומתקינים.

שירות

גם המוצרים הטובים ביותר צריכים שירות מדי פעם. במזגנים לשירות משמעות ייחודית, כי לא פעם הגורם שמוכר את המזגן אינו קשור לזה המתקין אותו. היצרן מייצר, המשווק מוכר, והמתקין מתקין, ואם יש תקלה נוח להפנות אצבע מאשימה אחד לשני. חייב להיות גורם אחד ברור שאחראי על הכול, כדי לא ליפול בין הכיסאות. יש לקבל טלפון אליו תפנו בכל בעיה ושם ידאגו לכם. התעקשו לקבל את תעודת האחריות ואמנת השירות, קראו את האותיות הקטנות ואם כתוב משהו שלא מוצא חן בעיניכם אל תתביישו לשאול. בנוסף, ניתן לבדוק בקלות האם יש מענה מהיר לקריאת שירות. צלצלו, בכל רגע שהוא (לפני הקניה כמובן) למוקד השירות ותתחילו להמתין. לא חיכיתם? גם אם תהיו לקוחות, לא תחכו.

מוניטין

מוניטין אינו נקנה בכסף או פרסום. רוכשים אותו בשנים ארוכות של אמינות ושירות, מקבלים אותו ממאות אלפי לקוחות מרוצים, שחוזרים שוב ושוב. לצרכנים, לא תמיד קל להעריך את רמת האמינות והמקצוענות של החברה ממנה הם חושבים לרכוש מזגן. כדאי לזכור שמי שסיפקה שירות בעשרות השנים שחלפו, תמשיך לספק שירות גם הרבה שנים הלאה. ומי 'שנולד אתמול' (בתחום המזגנים 'אתמול' זה גם לפני 5 שנים) לא בטוח שיהיה בסביבה מחר.

התאמה אישית

כמו שאין שתי דירות זהות, כך אין שתי מערכות מיזוג זהות. לכל דירה מבנה שונה, כיווני אוויר אחרים ודרישות מיזוג ייחודיות. הפרמטרים אותם יש להביא בחשבון לא מעטים וקשורים בגודל המבנה, בבידוד, באזור הגיאוגרפי, במספר הנפשות, בסגנון החיים ועוד. יועץ מיזוג מקצועי יכניס אותם בחשבון כאשר הוא מתאים מערכת שתשרת אתכם באופן הטוב ביותר. בשורה התחתונה, קניית מזגן ללא התאמה אישית של מומחה היא מתכון בטוח שהוא לא יתאים במאת האחוזים.

תכונות מתקדמות

השנים האחרונות התאפיינו בקשת רחבה של חידושים טכנולוגיים בתחום המזגנים, ששינו לחלוטין את השוק. הדור החדש של מזגני האינברטר מתקדמים ושקטים, מווסתים את התפוקה באופן רציף ושומרים על טמפרטורה יציבה ללא גלי קור וחום. המזגנים העיליים החלו לבצע פעולות של סינון והשבחת אוויר, וגם המערכות המיני מרכזיות התקדמו ומאפשרות שליטה על הטמפרטורה בכל חדר. אז נכון: אפשר עדיין להשיג מזגן 'פשוט', אבל בתוספת עלות נמוכה יחסית, כדאי להכניס הביתה מערכת מיזוג מתקדמת, שתלווה אתכם לאורך כל השנה והרבה שנים קדימה.

התקנה

לא כל אחד יכול להתקין מזגן. חשוב לוודא שלמתקין יש ניסיון בתחום (והוא לא מתאמן עליכם), שיש לו ידע מתאים, שהוא עבר הכשרה מקצועית מספקת, ושהוא משתמש בחומרים איכותיים. גם הטכנאי צריך מומחיות וניסיון, אבל חשוב גם שישתמש בחלקי חילוף מקוריים, שלא יפגמו באחריות המזגן. בקיצור, אל תכניסו כל אחד אליכם הביתה.

זכרו, התקנת מזגן בביתכם אינה עניין של מה בכך ואינה דומה לרכישת כל מוצר חשמלי אחר אותו ניתן להחליף בקלות. סביר להניח שתתקינו בביתכם מזגן פעם אחת בלבד ועל כן, בנוסף לכל התכונות הללו חפשו גם מבצעים המתפרסמים בעיתונות ובלוחות המודעות, כמו לדוגמא, מבצע הקיץ של אלקטרה מסגרתו כל הרוכש מזגן בתפוקה של 1.5 כ"ס ומעלה יקבל במתנה מזוודה (טרולי) מהודרת ויוקרתית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}