כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

גפני ומקלב הודיעו לעידן: אורלנסקי נשאר הסגן באלעד

הפתעה באלעד • צביקה הרבסט לגפני: "מוותר על הרוטציה עם זעליג אורלנסקי. מציע במקומי את גרוסמן" • אבל ב'דגל' קבעו: אורלנסקי • בלעדי: המכתב לראש העיר

צביקה הרבסט. צילום: ארכיון
צביקה הרבסט. צילום: ארכיון



ביום שלישי הקרוב אמור היה להתקיים ביצוע הסכם הרוטציה שחתם בשעתו יו"ר תנועת 'דגל התורה' באלעד, צביקה הרבסט, לבין מי שמשמש כיום כמ"מ ראש העיר, זליג אורלנסקי.

הבוקר (ו') הופתעו במשרדי 'דגל התורה' שבבני-ברק לראות את הרבסט, שהגיע להודיע כי הוא מוותר על קיום ההסכם, וכי מבחינתו זליג אורלנסקי ימשיך לכהן כמ"מ.

הספקולציות בדבר המניע לוויתור רבות, אבל לאף אחת מהן אין כל אישור רשמי. יש אומרים שמאחורי הצעד עומדת הבטחה לתגמול עתידי. אחרים טוענים כי זהו צעד מתבקש, כתוצאה ממערכת היחסים הטעונה בינו לבין גורמים שונים בעיר.

כך או כך, כשיצא הרבסט מהמשרד, לאחר שהגיש את מכתב הוויתור לח"כ משה גפני, היה נראה נינוח למדי ובהחלט שלם עם עצמו.

"כידוע לך, ע"פ הסכם שנחתם מיד לאחר הבחירות באלעד על דעת מרנן גדולי ישראל שליט"א ולמען הרבות שלום ואחדות - אמורה להתבצע רוטציה שמשמעותה חילופי גברי בתפקיד סגן ראש העיר בשכר - בכ"ט סיוון תשע"א. ההסכם הוצג כנדרש במליאת המועצה בעת אישור המינויים ע"י חברי מועצת העיר ובהתאם לכך אף נחתם מכתב ההתפטרות ע"י הנציג המכהן. לאחר ששקלתי רבות בעניין ולאחר שקיבלתי את ברכת גדולי ישראל שליט"א להחלטתי, הנני להודיעך כי אין בכוונתי להיכנס לתפקיד המגיע לי ע"פ ההסכם הנ"ל. אמשיך לשרת נאמנה את הציבור כפי שעשיתי עד היום בתפקידי כחבר מועצה ויו"ר התנועה באלעד ויחד עם צוות לשכתי נמשיך להירתם ולסייע ככל שנידרש למען התפתחות וביסוס עולם התורה, מתן מענה ופתרונות לבעיות המעסיקות את הציבור ונמשיך במדיניות הדלת הפתוחה והאוזן הקשבת לכל פונה ומתן סיוע במגוון תחומים נרחב", נכתב במכתבו.

ויש לו גם המלצה לגבי מקבל התפקיד. "באשר לאיוש התפקיד עליו אני כאמור מוותר - הייתי מציע למנות כסגן ראש העיר את עמיתי לסיעה מזה שנים רבות הרב עו"ד שמואל גרוסמן שיחי´, הפועל ותורם ממרצו ומזמנו למען ציבור בני התורה, ואני חושב שבעת האמורה לחילופי המשמרות זוהי ההזדמנות לומר תודה ולהסדיר את חובה המוסרי והציבורי של תנועת דגל התורה וציבור בוחריה כלפי איש ציבור, כאמור, זו תהיה דוגמה למופת להערכה האמורה להינתן לאיש ציבור".



המנצח הגדול. זעליג אורלנסקי צילום: המנצח הגדול. זעליג אורלנסקי
המנצח הגדול. זעליג אורלנסקי


"לפיכך הננו מודיעים..."

האם יכול הרבסט לקבוע מי יהיה מחליפו בתפקיד? תלוי את מי שואלים.

לדעתו האישית, כן, בהחלט. לדעת מקורבי אורלנסקי, השליטה על זהות מאייש התפקיד נשמטת מידיו של הרבסט רגע לאחר שוויתר עליו. חלקם אף רומזים על כך שגם הרבסט יודע שההחלטה אינה בידו, וכי כתב את מה שכתב רק כדי לצאת ידי חובה.

עמה שעות אחר-כך הגיע מכתבם של נציגי 'דגל התורה', הח"כים משה גפני ואורי מקלב, אל ראש העיר, יצחק עידן.

וכך לשון המכתב:

"בהתאם להסכם הקואליציוני בינינו נקבע, בין היתר, כי נציג דגל התורה יכהן כסגן ראש העיר. בהסכם פנימי בתוך דגל התורה נקבעה רוטציה במחצית הקדנציה בין הרב זליג אורלנסקי והרב צבי הרבסט. הרב צבי הרבסט הודיענו כי הוא מוותר על ביצוע הרוטציה. לפיכך הננו מודיעים כי הרב זליג אורלנסקי ימשיך בתפקידו עד תום הקדנציה".

וכל מי שכבר ציפה לראות את הסכינים הנשלפות, לא זכה לראותן, ואם לא יקרה משהו מפתיע, בלתי צפוי, השלום והשלווה, לכאורה, שבו אל העיר אלעד.






תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}