כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

האם על הבנים: אחרי שרה, הגיע תורו של יאיר נתניהו

אחרי הכביסה והשמלה של שרה נתניהו, הגיע הזמן להיטפל לתגובותיו של הבן יאיר בפייסבוק • מה כתב יאיר נתניהו אחרי הטבח באיתמר ואיזו קבוצה ניהל אחרי המהומות בעכו

רוצים לפגוע בו, נטפלים לבני משפחתו. נתניהו. צילום: יוסי פורמנסקי
רוצים לפגוע בו, נטפלים לבני משפחתו. נתניהו. צילום: יוסי פורמנסקי

אולי בגלל שכבר נמאס להם להפנות את החיצים לעבר אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, אולי כי מיצו את סיפורי הכביסה והשמלה, עברה התקשורת אל היעד הבא: דפי הפייסבוק של הבן יאיר. זה יכול להיות סיפור צבעוני וטוב, בעיר אם יש עוד עילה למתקפה ישירה על בית ראש הממשלה.

הסיפור התרחש לפני שנתיים ומחצה, יאיר נתניהו עוד לא מגויס לצה"ל, נער צעיר שכל 'חטאו' הוא שהוא בנו של ראש הממשלה שאינו אהוד, בלשון המעטה, על השמאל והתקשורת.

היה זה במוצאי יום כיפור, במהלכו נכנס נהג ערבי עם רכבו לעיר עכו והצית מהומות בין יהודים לערבים. בתגובה הוקמה ברשת החברתית קבוצה שכותרתה: "בעקבות הפוגרום בעכו - גם אני מחרים עסקים ערבים!"

מי נרשם כמנהל הקבוצה?

ובכן, עיתון 'הארץ', שהביא את הסיפור ה'עסיסי', גילה ומצא: זהו לא פחות ולא יותר יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, נער בן 17.

הם אף מצאו כי יאיר השתמש ברשת הפייסבוק בשם "ג'סי נתן", וכי לפני חודשים ספורים שינה את שם הפרופיל לכינוי הקרוב יותר לשמו האמיתי - "יאיר נתן", כך שכל הפרסומים שעלו לרשת תחת השם ג'סי נתן מופיעים כעת בשמו החדש.

בתמונות הם מצאו אותו חנוט בחליפה, מצולם בבית הלבן, לצידו של נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון ועם עוד תמונות מרשימות.

חיטוט ברשימת הכיתובים שלו העלה 'סחורה' מדהימה:

"אנחנו היהודים והנוצרים, חוגגים את החיים והאהבה! אתם המוסלמים חוגגים שנאה ומוות!", כתב.

בהמשך סיפר שהיה נוכח בהלווית ההרוגים באיתמר: "ראיתי את חמש הגופות, כולל זו הזעירה של התינוקת! כשאנחנו הישראלים פוגעים בטעות בילד ערבי בעזה, כל המדינה מתאבלת על הילד של האויב, חצי מהצבא הולך לכלא ואנחנו משלמים הרבה כסף למשפחה. זה בטעות כי יש לנו מספיק כוח להרוס את כל עזה בחמש דקות, אבל במקום זה אנחנו פועלים בדייקנות של סיכה נגד הטרוריסט שמתכוון לפגוע באזרחים שלנו, והופך את האזרחים שלו למגן אנושי! מהצד השני, אחרי הרצח של המשפחה החפה מפשע הזאת, בעזה חגגו ורקדו ברחובות! בדיוק כמו אחרי 11 בספטמבר!!!",

"לטרור יש דת והיא האיסלאם! לא כל המוסלמים טרוריסטים אבל כל הטרוריסטים מוסלמים! האם אי פעם שמעתם על מישהו שפוצץ את עצמו בשם משה או ישו? לא! אנשים מפוצצים מטוסים רק בשמו של אללה!"

"(לפלסטינים) אין מדינה. זה חלק מישראל, מעולם בהיסטוריה לא היתה מדינה פלסטינית, אין מדינה פלסטינית ואני מקווה שלעולם לא תהיה כזו! (הפלסטינים) הם מתיישבים ערבים באמצע המדינה שלנו, שהיגרו ממדינות ערב רק לפני 100 שנים!"

הם אמצאו גם את ההודעה אותה כתב לאחר פרסום הידיעות נגד אמו בתקשורת. "שונא את התקשורת הארורה".

מיד לאחר שפנה 'הארץ' לקבל תגובה, מיהרה המשפחה למחוק מהפרופיל של הבן את כל ההתבטאויות הנ"ל.

בצה"ל מיהרו להצטדק שההתבטאויות נכתבו קודם לגיוסו של הבן. וכי "החייל הונחה להוריד מעמוד הפייסבוק שלו כל התייחסות פוליטית שנכתבה בו מאז גיוסו לצה"ל".

עו"ד דוד שמרון הגיב, בשם משפחת נתניהו, כי "מצער שעיתון 'הארץ' מלקט חלקי התבטאויות מהעבר הרחוק והקרוב, שהוצאו מהקשרם, במטרה להכפיש את ראש הממשלה ומשפחתו. חלק מההתבטאויות המיוחסות ליאיר נתניהו הן מתקופת היותו נער בן 16, כאדם פרטי, שהתבטא בפורום חברתי לא מחייב של פייסבוק. לא נתפלא אם בעתיד תביאו גם ציטוטים של יאיר מבית הספר היסודי. עצם העלאתם עתה מגוחכת, ומצביעה על שימוש ציני בדבריו של בן נעורים, שנאמרו בעידנא דריתחא, כשלא יכול היה לדמיין שייעשה בהם שימוש ביום מן הימים".

"דברים אחרים נאמרו בעקבות התבטאויות אנטישמיות קשות של מעצב האופנה של דיור ג'ון גליאנו, ששיבח את היטלר והשואה. יאיר כתב שם מדם לבו של נכד לסב אשר איבד את כל משפחתו בשואה, וכמי שכואב את האמירות הבוטות כלפי עמו ורצח מיליוני יהודים ובהם הסבתא רבתא והסבא רבא שלו.

"באשר לדברים המיוחסים ליאיר נתניהו בעקבות הרצח המתועב של משפחת פוגל: מדובר בוויכוח וירטואלי שהתנהל בינו לבין צעירה מוסלמית מחו"ל, כשיאיר היה בעיצומו של כאב שחש כל אדם הגון, אל מול הזוועה שחוללו המרצחים (...) גם במקרה זה מיוחסים הדברים לאדם צעיר, שהתבטא בפורום וירטואלי בלתי פורמלי בעליל.

"יאיר נתניהו מכבד כל אדם שמוכן לחיות בשלום עם מדינת ישראל, תהא זהותו אשר תהא. ראש הממשלה ורעייתו מאמינים במתינות ובסובלנות, והם מכבדים כל אדם ללא קשר לדתו, מוצאו ושיוכו הלאומי וכך הם מחנכים את ילדיהם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}