כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

נתניהו: "החגיגות של החמאסניקים בכלא - נגמרו"

החכי"ם רצו לחוקק חוק - אבל נתניהו הקדים אותם והצהיר על החמרת תנאי מאסרם של אסירי החמאס • "לא יהיו יותר דוקטורנטים לטרור - החגיגה הזו נגמרת"

נתניהו: "החגיגות של החמאסניקים בכלא - נגמרו"
אילוסטרציה צילום: ארכיון

אתמול, במהלך דברים אותם נשא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בוועידת הנשיא, הפתיע כשהודיע שבכוונתו להקשיח את תנאי הטרוריסטים היושבים בכלא הישראלי.

אבל מי ששמע את דבריו במהלך סיעת הליכוד, ביום שני השבוע, לא יכול היה להיות מופתע:

במהלך הישיבה הזכירו מספר חברי כנסת, וביניהם זאב אלקין וציפי חוטובלי את נושא האסירים הביטחוניים והציעו את הקשחת תנאי מעצרם.

החברים סיפרו לרה"מ כי וועדת הפנים תתכנס בשבוע הבא, כדי לקיים דיון בנושא. נתניהו האזין לדברים, שמע על כך שיש יוזמות חקיקה בנושא, ואז הגיב ש"לא בטוח שזה נושא לחקיקה".

מעדות של אחד המשתתפים בדיון עולה, כי החברים אמרו לנתניהו": "כן חקיקה, לא חקיקה, צריך לעשות משהו". נתניהו, בתגובה, קרץ להם בעינו ושאל: "מי אמר לכם שזה לא נעשה? לא צריך לזה חוק".

הנוכחים הבינו שמשהו עומד לקרוא בנושא.

אתמול, לרגל 5 שנים לחטיפתו של גלעד שליט, ולאור סירוב החמאס להיענות לבקשת הצלב האדום לבקר את החייל, הודיע על כך נתניהו בצורה מפורשת: "החלטתי לשנות את מדיניות ישראל כלפי הטרוריסטים שיושבים בכלא הישראלי", אמר.

נתניהו הוסיף כי "אנחנו מחויבים לכבד את החוק הישראלי, את החוק הבינלאומי, את האמנות הבינלאומיות, אבל איננו מחויבים מעבר לכך, ולכן התנאים המופלגים והמפליגים, תנאי היתר בתוך הכלא הישראלי של הטרוריסטים - ייפסקו".

לדבריו, "אנחנו נוקטים בשורה של צעדים לשינוי התנאים בכלא. לא אפרט אותם. אבקש לתת דוגמה אחת: עצרתי את הנוהל האבסורדי שלפיו טרוריסטים שרצחו חפים מפשע, נרשמים ללימודים אקדמאיים. לא יהיו יותר מאסטרנטים לרצח, לא יהיו יותר דוקטורנטים לטרור. החגיגה הזו נגמרת".

בחמאס תקפו בחריפות את נתניהו. דובר התנועה, סאמי אבו זוהרי, אמר כי הצעדים עליהם הכריז, הם ""הפרה של החוק הבינלאומי" וקרא לקהילה הבינלאומית לפעול נגד "פשעי הכיבוש".

לדברי אבו זוהרי "המסר שלנו לקהילה הבינלאומית ולמשפחת שליט הוא שנתניהו אחראי לכך שלא הצלחנו להגיע להסכם לשחרור שליט בתמורה לאסירים הפלסטינים. הדרך היחידה לסיים את פרשת שליט היא לשחרר את האסירים הפלסטינים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}