כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

'עבודה' בעיניים • אי סדרים מביכים במפקד מפלגת העבודה

רבבות טפסים עם התפקדויות כפולות ומשולשות - התגלו במפקד מפלגת ה'עבודה' • פרטי חשבונות בנק של חלק מהמתפקדים, הועברו למטות • העבודה מתנערת מההאשמות

'עבודה' בעיניים •  אי סדרים  מביכים במפקד מפלגת העבודה



לאחר שערוץ 10 עם תוכנית "המקור" של רביב דרוקר, כיכב בחשיפת שחיתויות ב'קדימה', הגיע גם תורה של מפלגת 'העבודה'.

אתמול פרסמו ערוץ 2 ו-10 נתונים מביכים לגבי טפסי המתפקדים למפלגה:

בדיקה שנערכה העלתה לא פחות מ-23,798 טפסים בהם התגלו התפקדויות כפולות ואף משולשות, וכן התפקדויות מקבילות למפלגות אחרות, כמו 'קדימה' ו'הליכוד'.

בין השאר מצא הערוץ עשרות מתפקדים, בעיקר במגזר הערבי, השייכים לחמולה אחת - ואשר הוחתמו עם מספר טלפון אחד, בניגוד להוראות. בקלנסואה, לדוגמה, נמצאו 36 מתפקדים עם מספר טלפון זהה...

בין השאר, נמצאה גם תקלה מביכה: פרטי חשבונות כרטיסי האשראי וחשבונות הבנק של חלק מהמתפקדים, הועברו בטעות מהמאגר הממוחשב היישר למטות המועמדים.

בתגובה, מסר מזכ"ל העבודה, חיליק בר, כי "כל השערה לגבי טוהר המפקד, או כל בעיה אחרת, אינה מבוססת או נכונה. לאחרונה מונתה שופטת להיות אמונה על אמינות המפקד".

לעומתו, הייתה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (עבודה) פסימית יותר בתגובתה: "זה דבר שפוגע מאוד בתהליך הדמוקרטי ומטיל עליו צד כבד, וגם על מפלגת העבודה עצמה", אמרה, ובהחלט לא פסלה את האפשרות לפתיחת חקירה פלילית.

במטהו של המועמד יצחק (בוז'י) הרצוג היו זהירים יותר בתגובתם: "כפי שהודענו לפני כחודש אין לנו כל בעיה שהטפסים ייבדקו", אמרו, והוסיפו כי יקבלו "כל החלטה של השופטת פריש שעצם מינויה הוא הליך חשוב להבטחת טוהר הבחירות. יש לנו אמון בגורמים העוסקים בכך".



עמרם מצנע: "אמרתי לכם"

כבר לפני מספר ימים חשף, לראשונה, עמרם מצנע, אי סדרים ברשימת המתפקדים. לדבריו כרבע מהטפסים של המתפקדים החדשים בלתי כשרים.

"אם פוליטיקה משמעה שחיתות, מתפקדים בעייתיים ורמאות, אז אני לא שם. אני לא יודע מי המועמדים שהביאו את הטפסים הלא כשרים. אני חושב שכל אחד שיכול להעריך מי הביא אותם, מעריך כרצונו", אמר.

כבר אז חלק בר על דבריו באמרו כי, "התוצאות הרשמיות של המפקד עדיין לא נמסרו. הליך הקליטה בעיצומו, לכן כמות הטפסים הפסולים אינה ידועה לאיש".

הוא הוסיף כי לדעתו, "מספר הפסולים לדעתי לא מתקרב להערכות שהועלו", והמליץ למתמודדים "להתאפק" ולהניח "ולכבוד השופטת פריש, האחראית האמונה על בדיקת טוהר הבחירות, לבצע את עבודתה".

נכון לעכשיו, מתוך דיווחיהם של המועמדים לראשות, עולה כי עמיר פרץ פקד כ-23 אלף מתפקדים, שלי יחימוביץ' כ-17 אלף מתפקדים, יצחק הרצוג עם כ-16 אלף פעילים. לגבי מצנע עדיין לא ברור מה מספרם של החברים אותם הצליח לפקוד.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}