כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ליצמן נכנע לרופאים: יקים ועדת בדיקה מקצועית

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, ספג היום ביקורת נוקבת על תנהלות משרד הבריאות מול שביתת הרופאים • התוצאה: ליצמן הורה היום במפתיע, על הקמת ועדה מקצועית בנושא

ליצמן נכנע לרופאים: יקים  ועדת בדיקה מקצועית
קו עיתונות דתית



מי שחשב שהמתקפות על סגן שר הבריאות החרדי, יעקב ליצמן, ייעצרו בשערי בית החולים ברזילי, טעה.

מתברר, שגם שביתת הרופאים - הנמשכת כבר תקופה ארוכה - היא עילה למתקפות.

הבוקר צוטט "גורם בכיר המעורב במשא ומתן מטעם המדינה" בעיתון דה-מרקר כמי שמאשים את ליצמן, ש""לולא ההתעקשות של ליצמן ושל משרד הבריאות על קיצור תורנויות המתמחים, פתרון שרק הם מאמינים בו, היינו נמצאים עכשיו על סף סיום המשא ומתן עם הרופאים".

אתמול פנו מנהלי בתי החולים לראש הממשלה, בנימין נתניהו - המכהן רשמית כשר הבריאות - בדרישה כי יתערב מיידית במשבר: "נראה כי הסכסוך רק הולך ומסתבך, וללא התערבותך האישית מערכת הבריאות צועדת להתרסקות", כתב לו יו"ר האיגוד ד"ר ערן הלפרן, בהוסיפו כי הפתרון של ליצמן רק "יביא לפגיעה קשה יותר בזכויותיהם והכשרתם של המתמחים".

גם ח"כ הד"ר רחל אדטו מקדימה, יו"ר שדולת הבריאות בכנסת תקפה - במכתב אותו שיגרה לנתניהו - את ליצמן: "לא יתכן כי משחקי אגו ימשיכו לתקוע טריז בגלגלי המשא ומתן על גבם של החולים. שנאתו הידועה של סגן השר ליצמן אינה מאפשרת לו לראות את טובת הציבור. אם סגן השר אינו מסוגל לומר 'טעיתי' ולסגת מעמדתו שאינה מאפשרת סיום המשא ומתן, עליך לדאוג כי יסיק את המסקנות הדרושות ולהביא להתפטרותו", כתבה.

השינוי המפתיע

הערב נראה סדק בעמדתו הנחושה של סגן השר.

כידוע, עד כה התעקש ליצמן שלא לחתום על הסכם שלא יכלול קיצור תורנויות המתמחים ל-20 שעות, וזאת בניגוד לעמדת גורמים מקצועיים בבתי החולים, ההסתדרות הרפואית והאוצר.

לדעתם, זה יפגע בהכשרת המתמחים ובכלל, אין למערכת די תקנים כדי לתמוך בדרישה זו.

לפני מספר שעות, במפתיע, הוא החליט למנות צוות מקצועי בראשות מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, במטרה לבחון את אפשרויות קיצור משך התורנויות, עד 20 שעות, כדי להקל על עומסי המתמחים.

הצוות יכלול נציגים מקצועיים מתוך מערכת הבריאות.

המטרה היא לבחון מודלים שונים וישימות בכל מודל שיוצע כדי לקדם פיתרון ראוי לסוגיית עומסי המתמחים במערכת הבריאות, באופן שיוכל לאפשר קיצור משמעותי במשך התורנות עד 20 שעות.

סגן שר הבריאות יקיים התייעצות עם גורמים בכירים במערכת, כדי ללמוד על המתווים האפשריים.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}