כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

המאבק על הקוטג': החקלאים ילחמו ביבוא

איציק בדר, נציג ההתיישבות בתנובה: "יש כשל בשוק מוצרי המזון" • מזכיר התנועה הקיבוצית, זאב שור: "יבוא מוצרי חלב יפגע באלפי משפחות"

קוטג'. מתוך ויקיפדיה
קוטג'. מתוך ויקיפדיה

סערת הקוטג' כבר חרגה מזמן מגבולות עמוד הבפייסבוק אליו הצטרפו עד עתה למעלה מ-95 אלף אזרחים הקוראים להחרים את מוצר הגבינה הבסיסי עד להורדת מחירו באופן קבוע מתחת לרף 5 השקלים.

בעקבות הצהרת הכוונות לפתוח את שוק החלב ליבוא ולהגדיל בכך את התחרות, מודיע היום זאב שור - מזכיר התנועה הקיבוצית כי מדובר בהחלטה אומללה שעשויה לפגוע באלפי משפחות המתפרנסות ממשק החלב בישראל.

שור הוסיף כי הוא מתפלא על ההצעה שמרפה את ידי היצרנים במקום לחזקם.

יחד עם הדברים נודע כי התנועה הקיבוצית תכנס כנס חירום ביום ה' הקרוב במטרה לגבש דרכי מאבק בהחלטה לאפשר יבוא מוצרי חלב.

במקביל, בעקבות דבריה של עופרה שטראוס אתמול על כך שהחברות אכן הפריזו וגבו מחירים מוגזמים, יוצא היום גם איציק בדר - המשמש כנציג ההתיישבות בתנובה (ההתיישבות מחזיקה 23% ממניות 'תנובה') בהכרזות דומות.

לדבריו, אכן יש כשל שוק משמעותי בשוק המזון בכלל ומוצרי החלב בפרט, והמחלבות חייבות להוריד מחירים. בדר אף הוסיף כי במידה וההורדה המצופה לא תקרה - על הממשלה להחזיר את מוצרי החלב לפיקוח.

בהתייחסו במרומז לדבריה של שטראוס, תקף אותה בדר וציין כי ה'מילקי' של שטראוס קפץ ב-60% בחמשת השנים האחרונות, יותר מאשר כל מוצר חלב אחר, והרבה יותר מאשר הקוטג'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}