כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הסגנית המיועדת בי-ם: צריך לשלוט בחרדים

כתב קול ישראל 'חשף': חנות במאה שערים הקדישה קופה אחת לגברים בלבד • סגנית ראש העיר המיועדת, רחל עזריה: "זה אסור. כמו שאסור לקחת חמישה מינים בסוכות"

החנות  במאה שערים. צילום: פלאש 90
החנות במאה שערים. צילום: פלאש 90

לא תאמינו מה העסיק את תוכנית האקטואליה המרכזית של רשת ב': עמדת מכולת קטנה, בחנות הנמצאת בטבורה של שכונת מאה שערים.

כתב רשת ב', שי זילבר, 'חשף' כי במרכול השכונתי הוקדשה עמדה אחת, מבין שמונת העמדות, לטובת גברים. בשיחה עם ענת דווידוב סיפר הכתב, כי אמנם שבע קופות משמשות את כלל הציבור, אך קופה אחת משמשת רק את הציבור הגברי, כשמעליה נכתב שלט מאיר עיניים הקורא לציבור לשמור על גדרי הצניעות. על השלט חתום גם הוועד לטוהר המחנה, המפקח על הקופה הגברית.

ומה הבעיה ביוזמה המקומית? הסכיתו ושמעו. "יש כאן חוסר שוויוניות. למה שרק גברים יזכו לקופה נפרדת".

מנהל המרכול שעלה לשידור סיפר כי הלחץ הגיע מלמטה. "הציבור ביקש קופה כזאת, ואם לא הייתי נענה לבקשה הייתי נפגע. לא במובן הפיזי, אלא במובן הכלכלי. היו אנשים שלא היו נכנסים לחנות".

זילבר סיפר כי משיחה שערך עם בחור ישיבה בשנות העשרים לחייו התברר לו כי לא כל הציבור החרדי מעוניין בקופה. "אין לזה שום ביסוס הלכתי", אומר הבחור האלמוני.

ומדוע נדרש אתר 'בחדרי חרדים' לאייטם הפופוליסטי הזה?

המרואיינת הבאה שעלתה לשידור בכדי להתייחס לסוגיה, הייתה חברת מועצת עיריית ירושלים, רחל עזריה. לפני מספר ימים הודיע ראש העיר כי הוא מתעתד למנות את עזריה לסגניתו השמינית, במקום את אחד הנציגים החרדים.

ומה יש לעזריה להגיד בנושא? אוהו.

"אין גבול", פותחת עזריה את השיחה. "מדובר במהפכה. זה התחיל באוטובוס ולא נגמר. אני מקבלת מיילים ופקסים אנונימיים מכל מיני אנשים בציבור החרדי שמוחים על התופעה הזו. אנחנו לא יכולים להשאיר את הטיפול בנושא לציבור החרדי. מה יעשה בעל המרכול שפונים אליו חרדים? איך הוא יכול להתמודד? אנחנו חייבים לקחת אחריות על הציבור. החוק אומר שאסור להפריד בין המינים, והציבור החרדי הוא לא מעל החוק".

ומה תעני לאלו שאומרים שהם רוצים להחמיר. להקפיד יותר בשמירת ההלכה? - שואל זילבר.

עזריה שהכינה את עצמה כיאות לראיון ענתה מיד: "כתוב בהלכה שאסור להאריך את החגים. אסור לקחת חמישה מינים בסוכות, וכן הלאה. אין מקום להוספות ולחומרות שלא כתובים בתורה".

חברי המועצה, הכירו, זוהי הסגנית החדשה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}