כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מחאת תושבים באומן: "לא רוצים יהודים"

ישיבה של עיריית אומן התכנסה, יחד עם נציגי 'מרכז ברסלב העולמי', כדי לדון בהכנות לקראת ראש השנה • אלא שהישיבה לוותה במחאות של קבוצת תושבים מקומית

אומן תשע"א
אומן תשע"א

האנטישמיות באומן שבאוקראינה עלתה אתמול (ב) שוב לסדר היום: עיריית אומן התכנסה יחד עם נציגי 'מרכז ברסלב העולמי', כדי לדון בהכנות לקראת ראש השנה הקרוב, בו צפויים להגיע אלפים לציונו של רבי נחמן מברסלב, וכדי לדון במקרי האנטישמיות שאירעו לאחרונה בעיר.

בישיבה טענו נציגי ארגוני התושבים המקומיים, כי הם מתנגדים לביקור המתפללים בעיר.

במהלך דברים שנאמרו על-ידי נציגי החסידות, התפרצה אחת התושבות ואמרה: "אומן לא תהיה עיר יהודית... אומן עיר אוקראינית! לא ניתן שיקראו לאומן עיר יהודית".

מנגד, העירייה והרשויות הסבירו מצידם, כי הם מגינים בחירוף נפש על המתפללים שמגיעים למקום, "פעולתם של חסידי ברסלב וההמארגנים היא כחוק. אנו מקבלים בברכה את המתפללים שמגיעים למקום במהלך השנה, ובפרט בימי ראש השנה", אמר אחד מהנציגים.

נציגי החסידות טענו, כי החסידים הרבים הפוקדים את העיירה מידי שנה, דואגים להכנסה כספית גבוהה לתושבי המקום. אך גם את ההסברים הללו דחתה קבוצת התושבים.

הרב דניאל דיין, יו"ר מרכז ברסלב, אמר מיד בתום הישיבה: "חשוב לציין כי רוב התושבים המקומיים בעד העולים לציון. המתנגדים הם קבוצה שולית וקטנה, הממומנת ככל הנראה על ידי ארגונים אנטישמיים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}