כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

אמריקה חוגגת? הח"כים מתבקשים: לא להגיע

מחאת פולארד? ח"כ אורי אריאל ביקש מעמיתיו שלא להגיע לחגיגות יום העצמאות של ארה"ב • "אני לא מציע להחרים את ידידתנו, אבל בשקט אל תגיעו" • צפו

חילוקי דעות. הבית הלבן
חילוקי דעות. הבית הלבן



"אנחנו היום מחנה אחד גדול, המכונה מחנה יונתן פולארד", פתח אתמול (ב') ח"כ אורי אריאל מ'האיחוד הלאומי' את דבריו הנרגשים.

הוא פנה לשר החינוך, גדעון סער, שנכח במליאה כנציג הממשלה, "כמי שאני יודע שדאג ודואג ליונתן פולארד, לעשות בעניין הזה מעשים, ויפה שעה אחת קודם".

אריאל פנה לנוכחים והזמינם ליום העצמאות של ארה"ב. החגיגות, כידוע, נערכות בבית השגריר האמריקני. "אני לא מציע להחרים את ארה"ב, כי היא ידידה", אמר.



השר סער השחיל אמירה, לפיה הקריאה להחרים את האירוע יצאה מבית מדרשה של 'קדימה', אולי במסגרת המאבק למען מניעת בידודה של ישראל בעולם.

המלצתו של אריאל הייתה לעשות כל אחד מעשים בדרכו שלו. "אני אישית, למשל, עסוק מאד באותו יום".

"אז תתנצל שלא הגעת", הציע לו אחד מחברי הכנסת.

"אז זהו בדיוק, שאני לא מתנצל", השיב לו אריאל.

"גם בשנה שעברה לא באת" – הזכיר לו אי מי.

אז זהו, ששנה שעברה סתם לא באתי – השיב אריאל וביקש שכל אחד ימצא את דרכו שלו לעשייה.

ואז עבר לדרישה לאמץ את המלצתו של ראש הממשלה ולהחליפו בשר משה כחלון. "ראש הממשלה הנוכחי איננו מאפשר בניה בירושלים, ולכן ראוי שמר כחלון יחליף אותו. ראש הממשלה הזה אינו מאפשר בניה בגושים הגדולים ביהודה ושומרון להוציא חריגים קטנים. הוא גם לא אומר את האמת לחברי הקואליציה שלו ולממשלה שלו, ולכן ראוי שכחלון יחליף אותו, אני בעד".

דבריו של אריאל נאמרו בעקבות השבחים הרבים אותם חלק ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לכחלון על היצירתיות "הכחלונית" שבה הוא פותר בעיות.

דבריו של נתניהו נאמרו בהקשר לבעיית 'הקוטג', אבל אריאל מיהר לאמצה גם בהקשרים אחרים.

"יש מקום להביע תרעומת"

אל דבריו צירף אריאל, המשמש כיו"ר השדולה למען פולארד בכנסת, מכתב אישי אותו שיגר לחברי הכנסת.

"כמדי שנה מקיימת השגרירות האמריקנית קבלת פנים לרגל יום העצמאות האמריקני, ב-4 ביולי. ההזמנות לחברי הכנסת מתקבלות בלשכות בימים אלו.

אי שם בדרום קרוליינה נמק בכלאו יהונתן פולארד. בזמן שבבית השגריר יחגגו עם סיגרים וגביעי מרטיני, מנת חלקו תהיה ספירת בוקר וקציץ בשר מעופש.

"רבותיי, המשך כליאתו של פולארד אינה מוצדקת מצד עצמה, והיא עוול הומניטרי ראשון במעלה. זהו עוול שממשלת ארה"ב מבצעת כלפי אזרח ישראלי.

אשר על כן, אני פונה עליכם בבקשה שלא לפקוד את קבלת הפנים של שגריר ארה"ב".

"חשוב להבהיר שאין בכך כדי לקרוא לחרם מכל סוג שהוא. ארה"ב הייתה ועודנה מהטובות בידידותינו בעולם. אולם גם בין ידידים מתגלעים לעתים חילוקי דעות. לאור הקריאה ההולכת וגוברת בארה"ב פנימה לשחרורו של פולארד, ולאור ההתעלמות הגורפת של הממשל מהקריאות הרבות לשחרורו – לכל הפחות ללוויית אביו ז"ל – יש מקום לצפות מהכנסת וחבריה להביע תרעומת, ואי הגעה לחגיגות בשגרירות מהווה תגובה מידתית".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}