כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מושל אומן: "הטיפול בברסלבים - כישלון"

חסידי ברסלב, המשוועים להכרה ממשלתית באומן, הופתעו • מושל צ'רקס באוקראינה - המחוז בו נמצאת אומן - הגיע לפגישה מיוחדת והביע ביקורת גלויה מהיחס לעולים

אכזבה מהטיפול הכושל. טולוב
אכזבה מהטיפול הכושל. טולוב

סרגיי טולוב, מושל מחוז צ'רקס באוקראינה - המחוז בו נמצאת העיר אומן - פרסם בשנה האחרונה כמה הצהרות המעידות כי הוא לוקח ברצינות רבה את כל נושא העלייה השנתית של חסידי ברסלב לאומן. בין השאר הכריז כי "יהפוך את אומן לשוויץ", ואף הודיע כי בכוונתו לבחון אפשרות להקמת שדה תעופה בינלאומי באומן עצמה, אשר ישרת את רבבות הבאים ויחסוך את הנסיעה הארוכה מקייב או אודסה.

חסידי ברסלב, המשוועים כבר שנים להכרה ממשלתית, קידמו את ההצהרות המעודדות בברכה, אך גם בספקנות מסוימת. אלא שבימים האחרונים התברר כי המושל, שלדבריו הבין לאחרונה את הפוטנציאל התיירותי הלא מוגבל שיש לאתר קברו של רבי נחמן מברסלב, נחוש ליישם את הבטחותיו ולהפוך את אומן לאתר עדיפות לאומית בתמיכה ממשלתית מלאה.

באסיפת ראשי המשרדים בעיריית אומן, שבה נכחו גם ראש עיריית אומן עצמו ובכירי ממשל נוספים, החליט מושל המחוז (שמעמדו מקביל לזה של מושל מדינה בארה"ב) להופיע בעצמו כדי לעקוב מקרוב אחר הדיונים.

לאחר שהאזין לסקירותיהם של ראשי האגפים, הוא הביע אכזבה גלויה מן הטיפול הכושל, עד כה, בצרכי העולים, ואף נזף בכמה מן הפקידים הבכירים על שהזניחו, לדבריו, את הנושא.

לסיום הפתיע את כל הנוכחים כאשר הודיע כי כבר קבע תאריך יעד לביקור בארץ בעוד פחות מחודש, שם ייפגש עם הר' דניאל דיין יו"ר מרכז ברסלב העולמי וידון עימו בהיערכות לקראת ראש השנה. כן מתוכננת פגישה עם שר התיירות, שר החוץ, ועם אנשי עסקים ובכירים במשק הישראלי.

"הייתי בישראל כמה פעמים והתרשמתי מאד", אמר המושל. "אני מבין את התלונות שמגיעות אליי מחסידי ברסלב. בישראל יודעים לקבל אורחים! התיירות בישראל מפותחת, כי הישראלים מבינים שתיירים טובים למדינה שלהם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}