כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

יוון במתח: שרי האיחוד יאשרו את השלב האחרון בסיוע

היום יודיעו השרים בלוכסמבורג על ההחלטה הסופית, שר האוצר הגרמני: נעקוב אחרי ביצוע ההתחייבויות היווניות, שר האוצר הבריטי: לא ניטול חלק בחבילת הסיוע השניה

יוון במתח: שרי האיחוד יאשרו את השלב האחרון בסיוע

יחד עם המתח הגואה ביוון לקראת החלטתם הצפויה להיות חיובית היום (ב) של שרי החוץ באיחוד האירופי על העברת השלב הסופי בחבילת הסיוע הראשונה ליוון בסך 110 מיליארד אירו, נרשמה אכזבה קלה בעקבות הודעתה של בריטניה כי אינה מתכוונת להשתתף בחבילת הסיוע השניה.

ביומיים האחרונים התכנסו שרי החוץ האירופיים בלוכסמבורג במטרה לבחון ולהסכים על חבילת הסיוע המדוברת שתסייע ליוון 'לגמור את הקיץ' בשלום, ויחד עם זאת לתכנן כבר את חבילת הסיוע השניה.

אווגלוס וזינלוס - שר האוצר היווני החדש הצהיר כבר עם פתיחת הדיונים כי בכוונתה של ממשלת יוון לדבוק בהתחייבויותיה לפעול לצמצום הגירעון, גם במחיר קיצוצים כואבים ולמרות ההפגנות הנזעמות באתונה, שר האוצר הגרמני וולפגנג שויבלה הגיב כי אכן גרמניה מתכננת לנהל מעקב מלא אחרי ביצוען ויישומן של הסיכומים וההחלטות שהתקבלו בנושא.

למרות זאת, כאמור, הודיע היום דני אלכסנדר המשמש כשר במשרד האוצר הבריטי כי בריטניה לא תיטול חלק בחבילת הסיוע השניה זאת מכיון שבריטניה אינה חברה בגוש היורו, למרות שבשנה האחרונה סייעה בריטניה לשכנתה ממערב - אירלנד, כשזו נקלעה לקשיים כלכליים כבדים.

אלכסנדר הבהיר בראיון לרשת 'סקיי ניוז' כי "היציבות וההצלחה של גוש היורו חשובות מאוד לכלכלה הבריטית, מדובר בשותפת הסחר החשובה ביותר שלנו ולבעיות שם עלולות להיות השלכות קשות עלינו, כך שיש לנו אינטרס חזק לראות את הסוגיות האלה נפתרות, אך החבילה ליוון היא חבילת סיוע של גוש היורו וקרן המטבע".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}