כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

אהוד ברק ביקש, נתניהו התעלם

שר הביטחון, השוהה בחו"ל, רצה מאוד להיות נוכח בדיון על העברת החטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית ממשרד החקלאות ממשרד רה"מ • אז הוא רצה

ברק ונתניהו
ברק ונתניהו



הבוקר (א'), במהלך ישיבת הממשלה, אישרו השרים את המהלך להעביר את החטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית ממשרד החקלאות למשרד ראש הממשלה.

עוד קודם לכינוס הישיבה ביקש שר הביטחון, אהוד ברק, שלא לדון בנושא, בשל היעדרותו מהארץ, אלא שראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחר להתעלם מהדרישה.

משמעות הצעד היא קיצוץ בכנפיו של שר הביטחון, לאמור: מעתה, לא יידרש עוד אישורו המוקדם של שר הבטחון לפעילות החטיבה, למרות שיוותר הצורך לתאם איתו את פעילותה.

מאז שעות הבוקר ניסה שר התמ"ת, שלום שמחון, לנהל משא ומתן מול מזכיר הממשלה, צביקה האוזר, בדרישה שלא לקצץ בסמכויותיו של ברק, דבר המהווה לדבריו פגיעה בהסכם הקואליציוני שבין הליכוד למפלגת 'העצמאות'. הסעיף הדורש "המשך התייעצות עם שר הביטחון", הוא הפשרה שנולדה בעקבות הדרישה הזו, אך עדיין מדובר בפשרה שאינה מספקת את העצמאות.

החטיבה הוקמה מיד לאחר מלחמת ששת הימים, והייתה אחראית במשך שנים על מפעל ההתנחלויות.

בשנת 2005 קבע דו"ח המאחזים של עו"ד טליה ששון כי החטיבה הקימה בעיקר מאחזים בלתי מורשים בגדה המערבית, ללא אישור הדרג המדיני, חלקם על קרקע פלסטינית פרטית. עוה"ד המליצה להפסיק את פעולות החטיבה להקמת התנחלויות. ביקורת על החטיבה נמתחה גם על ידי מבקר המדינה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}