כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

צאתכם לשלום: יבוטלו קנסות היציאה

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתיקון חוק התקשורת וביטלה לחלוטין את קנסות היציאה בחברות התקשורת

צאתכם לשלום: יבוטלו קנסות היציאה



הבוקר (א') אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתיקון חוק התקשורת, וביטלה לחלוטין את קנסות היציאה בחברות הכבלים והלוויין, חברות האינטרנט והטלפוניה הפנים-ארצית.

לפי ההצעה שאושרה, לקוחות קיימים ישלמו עבור התנתקות מהחברות לפני תום תקופת ההתחייבות 8% מהחשבון החודשי הממוצע כפול מספר החודשים שנותרו להתחייבות, בהתאם לתיקון דומה שאישרה הוועדה בענף הסלולר. לקוחות חדשים, שיתקשרו עם החברות לאחר כניסת החוק לתוקף לא ישלמו קנסות יציאה כלל.

בפתח הישיבה בירך היו"ר שאמה הכהן את שר התקשורת, משה כחלון, שהשתתף בישיבה ואמר כי "הצעת החוק מעבירה מסר לגורמים העסקיים שיש גבול למה שהם מעמיסים על הציבור". השר כחלון אמר כי החברות היו צריכות לתקן את המעוות בעצמן ולא לחכות לחקיקה. "כולם מסכימים שהצרכנים צריכים לקבל את החופש לבחור", אמר.

ח"כ אופיר אקוניס, שהגיש הצעת חוק יחד עם ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' לביטול את קנסות היציאה מחברות הכבלים והלוויין ששולבה בהצעה של משרד התקשורת, אמר כי הכנסת לא הייתה מחוקקת אילולי זוהה כשל שוק. לדבריו, קנסות היציאה שבמכבסת מילים נקראות "שווי הטבה", הם חסם תחרות מספר אחד. ח"כ אקוניס קרא "לתת לצרכנים את החופש לבחור. ח"כ שמאלוב ברקוביץ' הוסיפה כי ציינה בפני נציגי החברות שאם הם היו מתנהגים עם לקוחותיהם בצורה ערכית יותר לא היה צורך בחקיקה.

עוד קבעה הוועדה כי הלקוחות שהחוק לא יחול עליהם יהיו לקוחות שהחשבון החודשי שלהם גבוה מ-5,000 שקלים. כמו כן, הוועדה הסמיכה את שר התקשורת להפעיל את שיקול דעתו ולדחות, באישור הוועדה, את תחילת החוק בעד חצי שנה לגבי סוג מסוים של בעל רישיון (טלפוניה פנים ארצית או ספקיות אינטרנט), במידה וראה שיש סיכון להמשך פעילותן. עוד הוסמך השר לשנות בתקנות את ההגדרה שלפיה יקבע על מי לא יחול החוק, באישור ועדת הכלכלה. תוקפה של ההוראה הזו שייתן השר ייקבע לשנה עם אפשרות להאריכה.

היו"ר שאמה הכהן אמר לאחר הדיון כי "ידוע שאין מתנות חינם הלקוחות רק סבלו היום מכל ההטבות והפיתויים שנתנו להן חברות התקשורת. אנחנו מוותרים על מתנות חינם ורוצים להעניק חופש ללקוחות לבחור ולחולל תחרות אמיתית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}