כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

עוד ישיבת ממשלה: ואי אפשר בלי דיור

מחוץ למשרד ראש הממשלה נערכה הפגנה בנושא שליט • בדרכם אל הישיבה דיברו שרים בנושא יונתן פולארד • ובתוך חדר הישיבות שב ראש הממשלה לדבר על מצוקת הדיור • להאזנה

ישיבת ממשלה. צילום ארכיון: פלאש 90
ישיבת ממשלה. צילום ארכיון: פלאש 90



כמדי יום ראשון, מחוץ ללשכת ראש הממשלה המתינו לשרים קבוצת מפגינים, ובראשה הוריו של החייל החטוף גלעד שליט.

עוד ניסיון להשפיע על המושכים בחוטים לעשות משהו למען שחרורו של גלעד, שבשבת הקרובה ימלאו 5 שנים לשבתו בבור שבעזה.

בפנים דיברו על יונתן פולארד, האיש הנמצא שנים כה רבות בתא המאסר האמריקני, ואשר אפילו לא שוחרר כדי להיפרד מאביו הגוסס, מוריס, שנפטר בבית החולים שבמדינת אינדיאנה.

כעת, לאחר שנפטר, מבקש פולארד להשתתף לפחות בהלוויתו, ובישראל נרתמו לעשות מאמץ בנושא.

בישיבת שרי הליכוד הודיע הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הוא נענה בחיוב לבקשתה של אסתר, רעייתו של יונתן, וכי יפנה רשמית לממשל האמריקני בבקשה לשחררו לחופשה.

אתמול הועברה עצומה בנושא, כשהיא חתומה בידי 75 חברי כנסת מכל הסיעות היהודיות בכנסת, לידי סגן הנשיא ג'ו ביידן.

במקביל, הודיע הוועד להשבת פולארד על כוונתו להפגין הערב בשעה 19:00 מול שגרירות ארה``ב בתל אביב בקריאה לשחרר את המרגל הישראלי ללוויה. ההלווייה תיערך מחר בארה"ב.

רגע לפני שנכנסו אל ישיבת הממשלה חיוו כמה מהשרים את דעתם בנושא.

שר המדע הרשקוביץ: "אנושיות מינימלית"

"יש גבול לאטימות בנושא יונתן פולארד", אמר שר המדע, דניאל הרשקוביץ (הבית היהודי). "הבן אדם נמק בכלא האמריקני, כאשר אנשים ממדינות אחרות שפעלו פעילות עוינת ממש נגד ארה"ב שוחררו זה מכבר, הוא נמק כבר 26 שנים בכלא בתנאים לא תנאים, בבריאות לא בריאות. אמו נפטרה, לא נתנו לו לפגוש את אביו על ערש דווי והנה הלווית אביו מחר...

"אני חושב שאפילו עם מדינות שאינן ידידותיות לארה"ב יש ציפיה מינימאלית לאנושיות, ואני חושב שגם פה הציפיה שלנו, ובעיקר ממדינה ידידותית כמו ארה"ב. ובכלל, אני חושב שכבר הגיע הזמן לשחרר אותו, אבל נתחיל קודם כל במחווה ההומניטארית האלמנטארית לאפשר לאדם לבוא ללוויה של אביו".

להאזנה לדברי שר המדע, דניאל הרשקוביץ:



כאשר נשאל ע"י כתבת גלי צה"ל האם ישתתף בהלוויה, ענה כי סדר היום שלו עמוס, וכי השאלה אינה הפגנה אלא אמירה ברורה מאד. "פשוט יש לגלות אנושיות מינימלית".

שרת התרבות לבנת: "לעשות לפחות מעט"

גם שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, הביעה צער שבקשתו של פולארד לבקר את אביו החולה לא נענתה.

"עכשיו, כשאביו נפטר, נעשה מאמץ מיוחד לאפשר לו לצאת להלוויית אביו. אני מאד מקווה שהממשל האמריקני יגלה, הייתי אומרת אנושיות מסוימת כדי לאפשר לו אחרי 26 שנים בכלא לפחות את הדבר הזה. זה חורג כל פרופורציה, כל עונש שקיבל אי פעם מי שלא גרם נזק ממשי לארה"ב אלא ריגל ונשא בעונשו. אני סבורה כי לפחות המעט הזה, שלא לדבר על קריאות חוזרות ונשנות על ידי אישים אמריקנים לשחררו מכלאו, לפחות המעט הזה אני סבורה שצריך שייעשה".

להאזנה לדברי שרת התרבות והספורט, לימור לבנת:




שר האוצר שטייניץ: "לא לשחק עם אמריקה"

כאשר נשאל שר האוצר, יובל שטיניץ, האם ישתתף בהפגנה הערב, נענה מיד בשלילה.

"אין שום הצדקה שאנחנו נתחיל לשחק עם ארה"ב בחרמות ומחאות מהסוג שאנחנו לא מוכנים שארה"ב תשחק איתנו אם וכאשר יש חילוקי דעות".

להאזנה לדברי שר האוצר, יובל שטייניץ:


נתניהו מתגייס למצוקת הדיור

בחלקה הראשון של ישיבת הממשלה, החלק הפתוח לתקשורת, סיפר נתניהו על חוק הוד"לים היוצא סוף סוף לדרך. "זוגות צעירים נאלצים לגור עם הוריהם,אין היצע דירות כי אין מספיק דירות".

עד כאן החלק המוכר לכולנו, עד כאב. מכאן הוא עבר לתאר את המאמצים הנעשים בתחום. האישים החרדים שנכחו בישיבה, ליצמן, אטיאס, נהרי ומרגי, האזינו לו בקשב רב. "עשינו צעד היסטורי כשחתמנו על הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל, אבל היא תיקח זמן עד ליישומה ולסיום הליך החקיקה. לכן, אנחנו הולכים על כביש עוקף בירוקרטיה לשנה וחצי. הממשלה תסמיך את ועדת השרים כדי שעד שיושלם חוק הקבע יהיה לנו חוק מהיר", אמר נתניהו.

הוא שב והזכיר לכולנו כי בכל שנה נוצר מחסור של כ-10 אלף דירות, כאשר קיימות כבר 80-100 אלף דירות בהצטברות החסר. "אבקש את תמיכת הח"כים במהלך המזורז לחקיקה, ואני מקווה שעד לפגרה נצליח להעביר את החוק. תכנון מהיר, וגם שיווק מהיר – יחד נצליח להתגבר על המחסור".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}