כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ארדן וברקת • הפסקת אש בקרב על הזבל

הפסקת אש בקרב שפרץ בין השר לאיכות הסביבה, לראש עיריית ירושלים ניר ברקת - על סגירת מזבלת אבו-דיס • לפי הסכם הפשרה, האתר ייסגר באופן הדרגתי

משאיות הזבל שובתות ליד קרית הממשלה.צילום:יעקב כהן
משאיות הזבל שובתות ליד קרית הממשלה.צילום:יעקב כהן



אחרי שהחליפו מכתבים חריפים ביניהם, מגיע המאבק בין השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, לבין ראש עירית ירושלים, ניר ברקת, להפסקת אש...מדורגת.

בתחילת השבוע הציבה עירית ירושלים משאיות אשפה ליד קרית הממשלה, כדי לסמל את חוסר היכולת הכלכלית שלה להיענות לדרישות 'הירוקות' של ארדן.

אבל השר, שכפי שכבר כתבתי בעבר, עשוי מחומר בלתי נכנע, המשיך להתעקש.

הפשרה נמצאה בדמות תקציב אותו הצליח ברקת לגייס מהאוצר, לטובת העניין, והצעת פשרה אותה שיגרה העיריה אל המשרד להגנת הסביבה: על פי הפשרה תשנע העירייה החל מתחילת החודש הבא את יתרת הפסולת (330 טון) שלא תוטמן באתר אבו דיס, לאתר הטמנה מוסדר .

במשרד קיבלו את ההצעה, ולאור זאת אפשרו היום לפתוח את מטמנת אבו דיס למשך מספר ימים לקליטת האשפה שלא פונתה במשך ימים על ידי העירייה משכונות שונות בעיר.

"הפסקה הדרגתית של הטמנת הפסולת מירושלים באבו דיס תוביל לסגירתו ותעודד את העירייה להגדיל את מחזור הפסולת", אמר ארדן, והוסיף כי "מהלך זה יציב את העיר בשורה אחת עם ערים מפותחות אחרות בעולם כראוי לבירת מדינת ישראל".

בהמשך, יבחן המשרד את מתווה הפחתת הפסולת עליה תתחייב עיריית ירושלים לשנים הבאות, עד לסגירת אתר אבו דיס, ומעבר מלא לאתר החלופי.

פשרה, כבר אמרנו?


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}