כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

אין לנסוע יותר בבימבה בשבתת במודיעין עילית- כך פסק הרב - לל

אין לנסוע יותר בבימבה בשבתת במודיעין עילית- כך פסק הרב - לל



ישעיהו בוימל
אם חשקה נפשכם לנוח בשבת בצהריים, אך לזאטוטים שלכם, יש דווקא חשק לשחק ולהשתובב מה תעשו? סביר שתשלחו אותם אל הרחוב, שהופך בדרך כלל למדרחוב ביום השבת בכל השכונות החרדיות. תסמכו עליהם שהם כבר ימצאו תעסוקה.
חלק גדול מהילדים, גוררים אחריהם את ה'בימבה' הביתית, והכביש השקט, לסואן ומרעיש למשך שעות בודדות ולנחלתם הכמעט הבלעדית של הפעוטות, כשקול מצהלותיהם מתערבב בבליל השאון הצורמני העולות מה'מכוניות' במהלך רגעי 'נסיעתם' בעיקר בכביש תלול או במורד מדרכה.
מה לעשות, שהרעש הזה שב וטורד את מנוחתם של שכני הרחוב. ומה הועילו חכמים בתקנתם או הורים ביוזמתם היצירתית?
לעיתים דומה, שהכביש בכלל הפך לזירת קרב עבור הילדים, בדומה לכבישי הארץ בכל ימות השבוע. 'התנגשויות חזיתיות', 'התהפכויות', מכוניות היוצאות מכלל שימוש בעיצומה של ה'נהיגה' ועוד מרעין בישין ה' ישמרנו. שלא לדבר על מקרים, שבהם הם גם נתקלים במהלך 'דהירתם' במבוגרים החוצים או פוסעים מעדנות על הכביש.
"הגיעו מים עד נפש", טענו התושבים בפני הגר"מ קסלר שליט"א מרא דאתרא של העיר מודיעין עילית, "והמצב לא יכול להימשך כך". הגר"מ נעתר לבקשתם והוציא מכתב חריף, האוסר מכאן ואילך את השימוש במכוניות 'בימבה' בשבתות ובחגים ברשות הרבים, גם מחמת עדויות על פציעות חמורות שהתרחשו כתוצאה מאותן התנגשויות וכדומה.
ומה יעשו ההורים החפצים לנוח מעמל השבוע? "חובה עליהם למצוא עצות, על מנת שגם הילדים ינוחו בשבת", מציע הגר"מ.
"לאחר תלונות חוזרות ונשנות של בני העיר", פותח הגר"מ את מכתבו, "על כך שילדים רבים מסתובבים בשבתות ברחובות העיר, כשהם רכובים על מכוניות הנקראות 'בימבות', והדבר גורם לרעש חזק הטורד וגוזל את מנוחת השבת של הרבה משפחות. כמו"כ הדבר מסכן את הילדים עצמם וגם את האחרים, ולצערנו כבר קרו מקרים לא מעטים של פציעות חמורות".
"ע"כ באתי להודיע בשער בת רבים שהתנהגות זו, סותרת לגמרי את מצוות השבת. ונמצאת השבת מתחללת על ידי זה, הן מצד ההפרעה למנוחת האחרים והן מצד ההתנהגות הילדים עצמם, וע"כ יש לאסור לגמרי את השימוש בבימבות ברשות הרבים בשבתות ובחגים, וחובה על ההורים למצוא עצות היאך לקיים את ציווי התורה בענין השבת, באופן שיכלול את כל המשפחה כמו שכתוב "אתה ובנך ובתך", וכמו שאנו רגילים לזמר בשבת קודש, "הילוכך תהא בנחת.. והשינה משובחת.. ולנוח בחיבת.. בו ינוחו בן ובת".
הגר"מ מסיים את קריאתו, בציטוט מסוף הזמירות שבו מובטח לכל המענגים בה, כי 'יזכו לרוב שמחה'.




<
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}