כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

אולמרט נגד טלנסקי: "איש ריב ומדון"

אהוד אולמרט יורה בכינון ישיר על עד התביעה המרכזי במשפטו - משה טלנסקי • בין שלל הכינויים: "איש ריב ומדון, בודה פנטזיות", וגם: "נודניק"

אולמרט נגד טלנסקי: "איש ריב ומדון"



אתמול (ה') המשיך ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בעדותו המרתקת.

לא ניכנס לכל פרטי ההאשמות, הכחשתן, השאלות הנגדיות והתשובות, רק נצטט מקצת מהפרטים:

במהלך עדותו הפעם, סיפר אולמרט בעיקר על קורות יחסיו עם משה טלנסקי.

הוא חשף כי האחרון אהב ליצור תדמית כאילו אם צריך את אולמרט - צריך לפנות אליו. "אני לא יודע אם הייתה לו מזה טובת הנאה; זה עשה אותו יותר חשוב". אמר.

אולמרט סיפר כי טלנסקי התרכז בעיקר בגיוס כספים לפעילותו הפוליטית, וכן היה מעורב מספר פעמים בארגון הזמנות עבורו לכינוסים של ארגונים שונים.

בשניים שלושה מקרים כאלו אף כיסה בעצמו את הוצאות האש"ל. הוא הוסיף כי טלנסקי אף שילם לו 40,000 דולר לסיוע בכיסוי הוצאות הגנתו בפרשת החשבוניות בליכוד, בשנת 1997.

אולמרט הודה כי נוצר ביניהם קשר אישי וכי הכיר לו טובה. "יש לו איזה חן, הוא קומוניקטיבי, הוא יודע לדבר, הוא יודע להביע הערכה. נוצרה איזושהי כימיה. אחרי זה למדתי על דברים אחרים", אמר, והוסיף כי רק במהלך המשפט התגלו לו דברים עליהם לא ידע בעבר: "ראיתי שהוא הסתכסך עם שותפים, שלדבריהם הוא ניסה להוציא כספים בטענות שווא, איש ריב ומדון, שנהג בצורה לא ראויה בענייני כספים כלפי אנשים שהיו שותפים שלו".

"וכי 12 שנים לא חשת שיש לך קשר עם אדם בעייתי?" – שאלו עו"ד תל-צור.

"בהתנהלות שלו מולי לא נחשפו הדברים שנחשפו במהלך החקירה והמשפט. זה שהוא היה יכול להיות קצת נודניק - זה כן", השיב אולמרט.

לא היה ולא נברא

בהתייחס לעדותו של טלנסקי - לפיה אולמרט הקפיד לדרוש את התרומות המועברות אליו במזומן - אמר ראש הממשלה לשעבר כי מדובר ב"טענה חסר שחר לחלוטין. לא היה ולא נברא.

"הנה, למשל", הוסיף, "התרומה הנ"ל, ב-1997, נעשתה בהעברה בנקאית. גם תרומותיו האישיות של טלנסקי הועברו בצ'קים ולא במזומן. כל תורם שרצה לתרום אמרתי לו תודה רבה, ובלבד שזה נעשה כדין ובצורה גלויה ושקופה. מעולם לא אמרתי שאני לא רוצה צ'ק או העברה בנקאית".

ובכלל, הוסיף אולמרט, "הוא אומר כל מיני דברים שהם פנטזיות ועורבא פרח. אבל אני גם חושב שכשלוקחים איש בן 75 שאשתו חולה במחלה די קשה, ונאלצה לעזוב את הארץ קודם, והוא נשאר לבדו, ועוצרים אותו בשש בבוקר ולוקחים אותו לחקירה באווירה שאיננה קייטנה, ולא כל מה שאומרים בהכרח מצולם ומוקלט, אז אפשר להבין את ההתנהלות שלו".

השופט יעקב צבן הביע חוסר סבלנות והעיר לו על דבריו, כי אינם לעניין. בשלב מסוים של החקירה הנגדית, אף העיר השופט: "אולי אפשר פשוט לעבור מיד לסיכומים?".

אולמרט המשיך להכחיש פרטים עליהם העיד טלנסקי בחקירתו: בין השאר, הכחיש כי היו פגישות ביניהם, בארה"ב, אשר במהלכן הועברו אליו מזומנים: "מה שמעניין את המשטרה הוא להוכיח שקיבלתי כסף. העובדות לא חשובות. העיקר להוכיח את העניין הזה, והם כבר ישכנעו את טלנסקי", אמר.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}