כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

חותכים ליעד הבא: מאבק הגבינה הלבנה

מובילי מאבק הקוטג' הפנימו את ההצלחה והם רוכבים על הגל אל היעד הבא: מחירי הגבינות • היעד השאפתני: הורדת מחירי הגבינה הלבנה

חותכים ליעד הבא: מאבק הגבינה הלבנה



המאבק שנפתח בימים האחרונים ברשת החברתית וזכה לרייטינג אדיר ולהד תקשורתי בלתי מצוי, כאשר נכון לרגע זה כבר חתומים על העצומה קרוב ל-75 אלף איש - עולה מדרגה.

בעקבות הודעות של הרשתות הקמעונאיות ובראשן רמי לוי על הוזלות לטווח הרחוק של הקוטג', ובעקבות הדיווחים ממגוון של רשתות וגורמים על הצטרפות למאבק, מסמנים מוביליו את היעד הבא.

מארגני המאבק מפרסמים היום הודעה לתקשורת בה נאמר:

"כמו כל הציבור בישראל גם אנו הופתענו והתרגשנו מאוד מהתמיכה הרבה במאבקינו שהוא מאבק של כל אזרחי ישראל. בדגש על כל אזרחי ישראל.

אנו העומדים כאן ומשמשים כנציגיהם במאבק של מאות אלפי אזרחים. אנו אזרחים מן השורה, כאלו שעובדים לפרנסתם, מגדלים משפחות וכורעים תחת נטל יוקר המחיה במדינת ישראל.

המאבק של כולנו חייב להצליח והוא אכן נושא פירות.

1. הציבור בישראל הוכיח שאינו מוותר עוד ואינו מוכן שירמסו אותו ויעשקו אותו יותר. זה הרווח הראשון שלנו כציבור וכחברה.

2. ולעצם העניין, מאבקנו להורדת מחיר הקוטג נשא פרי מחיר הקוטג' נכון לעכשיו ירד למחיר נסבל. אנו מברכים על כך ומקווים מאוד שהיצרנים ורשתות השיווק יגלו אחריות ואמפתיה לציבור צרכניהם וישאירו את מחיר חמשת השקלים לגביע לאורך זמן. כפי שברור לכל בר דעת, הקוטג' אינו מהות המאבק, הוא רק הסמל שלו ומכיוון שכך אנו ממשיכים במאבקינו ודורשים להשוואת מחיר הגבינה הלבנה למחירו הנוכחי של הקוטג'. לצער כולנו, מחירי הגבינה הלבנה כעת גבוהים מאוד ללא שום הצדקה ולכן אנו אוזרים עוז ובשם הציבור שתומך בנו אנו מכריזים על חרם מיידי על הגבינה הלבנה וזאת עד להוזלה משמעותית במחירה. חשבנו רבות על כך. זה קשה לכולנו לוותר על מוצר בסיסי כגבינה לבנה אך לאחר שהציבור בישראל הוכיח כי הוא יכול להשפיע מיידית כפי שעשה בקוטג' וגרם להוזלה מיידית במחירו. הציבור בישראל יגלה את חוסנו ולא יצרוך את הגבינה הלבנה עד לירידה מיידית במחירו. בנתיים יוכל להסתפק בקוטג' שמחירו הגון יחסית.

3. אנו דורשים מחברות המזון להודיע לציבור על כוונתם הברורה לבצע הורדת מחירים משמעותית באופן מיידי ולרמה סבירה אנו ממתינים להודעת החברות בנושא.

4. אנו דוחים בתוקף נסיונות של גורמים אינטרסנטיים לפגוע במאבק וכן נסיונות לעשות הון פוליטי על גב המאבק.

5. אנו מודים מקרב לב לאזרחי המדינה על האמונה במאבק הנכון והצודק הזה אנו מודים אף ליועצים השונים, ולרשתות התקשורת בארץ שהתגלו במלוא תפארתם ונתנו כתף לחסוך כסף מההוצאות של כולנו. אנו גאים בכם ומבטיחים לכם להמשיך במאבקנו למען הזכות לקיום בכבוד במדינת ישראל".

האם המאבק הבא ישא פירות? קשה לדעת, יתכן גם כי מוקדם עדיין מצידם של המארגנים להכריז על הצלחה מסחררת ולעבור למאבק נוסף, אך ימים יגידו האם אכן המחאה הצרכנית המשמעותית לראשונה בישראל נרשמה בשבוע האחרון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}