כ' חשון התשפ"ה
21.11.2024

איך תיפטר מהלקוח שלך במהירות? • שיעור בביזנס

הלקוח הוא החמצן של העסק • מי שלא מפנים זאת יפשוט רגל - עד מהרה • יצחק גפני מציג הפעם, את ההתנהלויות המרחיקות לקוחות מהעסק • לקרוא ולא לעשות

איך תיפטר מהלקוח שלך במהירות? • שיעור בביזנס



בכתבות הבאות נעסוק, בשימור וביחס ללקוחות.

הלקוחות הם למעשה הבעלים של העסק שלנו - בלעדיהם אין לנו אפשרות קיום.

זו נקודת המפתח לכל בעל עסק. זו לא אמירה שלי: שאלו כל בעל עסק משגשג ותשמעו ממנו את העקרון הזה.

ישנם בעלי עסקים רבים ושונים. לכל אחד המעלות והחסרונות שלו. לכל אחד יש את שיטת שמירת הלקוחות שלו.

אך ישנן טעויות שאותם עושים הרבה בעלי עסקים, שמרוב להיטותם לרווח, אינם מסתכלים לטווח הארוך ומפסידים לקוחות לכל אורך הדרך.

בשורות הבאות נעמוד על כמה מהן.

1. הפעלת לחץ.

אתה נכנס לבית עסק כל שהוא, ומוצר מסוים צד את עיניך.

ניגשת למוכר, והמוכר הממולח שם לב, שאתה מאוד רוצה את המוצר.

אחת השיטות היא הפעלת לחץ: משפטים כמו "תשמע זה האחרון שיש- תחליט עכשיו", או, "אתה לא פשוט לא מבין איזו מכשיר מעולה זה – אתה חייב אותו לעצמך" וכן הלאה.

יכול להיות שהלקוח יקנה את המוצר בסופו של דבר.

הנקודה היא, שכאשר הוא יגיע הביתה ויעשה חושבים על מידת נחיצות המוצר עבורו, ייתכן שהוא יאשים את המוכר בקנייה המיותרת הזו. לחנות שלו הוא כבר לא יחזור. אז זהו, לחץ אסור להפעיל.


2. שקר

יש מוכרים שיספרו לך שהם היחידים המורשים לשווק מוצר זה בשוק, או שהמחיר אצלם זול יותר. אחרים יפריזו באיכות וטיב המוצר שלהם.

זה חוזר אליהם כבומרנג: סוף האמת להתגלות. והם את הלקוחות פספסו.


3. זילזול

יש את החנויות שאנחנו רגילים לבוא אליהם עוד מגיל קטן. על אף שיכול להיות שהמחירים שלהם גבוהים יותר, בכל זאת אנחנו חוזרים אליהם שוב ושוב.

הסיבה לכך נעוצה, בעובדה פשוטה: בעל החנות "תמיד" התייחס אלינו בכבוד.

עוד מאז גיל חמש הוא שירת אותנו בנאמנות, בדיוק כמו את הלקוחות המבוגרים.

יש בעלי עסקים רבים שמוכרים מוצרי יוקרה. החל בתכשיטים וכלה במכוניות. לא פעם נכנס אליהם אדם שבמראהו משדר עניות. הם יענו לו בקיצור במהירות ולא יוסיפו מעבר למתחייב מהנימוס דבר.

זו טעות: הילדה בת השבע עשרה שמתעניינת בתכשיט היוקרתי, יכולה להיות בת לאדם עשיר מאוד, מניין לנו שלא?

גם אם לא, מדוע שלא נשרת אותה בכל הכבוד הראוי, ושאר הלקוחות הנמצאים במקום יראו עם איזה מוכר נהדר יש להם עסק?

הניסיון הוכיח, שדווקא מהיכן שלא חשבנו שתהיה הכנסה משם תבוא הישועה.


4. שפה זולה

יש כאלו שלא הפנימו את קוד השפה המכובדת והנקייה: אם לקוח בא בטענה על פגימה מסוימת, גם אם אינו צודק, עדיין בעיניו של הלקוח הצדק איתו.

למה לצעוק? זה הרי לא יוסיף לשם הטוב של בית העסק.

אדרבה, אם נראה ללקוח שאנחנו באמת מנסים להבין אותו, ופשוט לא יכולים לעזור לו. האשמה של הלקוח תגרום לו לא לשוב שנית.

בקטגוריה הזו נכללות גם השחצנות וההתנשאות: זה די הגיוני שאתה מבין יותר מהלקוח בתחום בו אתה עוסק. אך אל תתנו ללקוח הרגשה שהוא אדם חסר בינה בשל כך.

הוא קנה את המוצר אחרי מחשבה ובדיקה, והגיע למסקנה שאתם תתנו לו את המוצר האיכות והשירות הכי טובים ומשום כך הוא נכנס אליכם. אל תתנו לו סיבה להתחרט על הבחירה בכם.

זכרו: הפרסומות מפה לאוזן, היא הפרסומת החזקה והאיכותית ביותר. היא מכניסה לכם לקוחות הרבה יותר מאשר פרסומות, מבצעים והנחות. תנו לכל לקוח את הדרייב והרצון להיות שגריר שלכם בחוץ.

כבדו אותו ואת דעתו, הבינו את התלבטויותיו, והיו אמינים בכל מחיר.




יצחק גפני, איש עסקים, ועיתונאי, ישמח להשתתף בלבטיכם, לייעץ לשאלותיכם, לשמוע את הצלחותיכם - ולשתף את הגולשים. אנונימיות מובטחת. הכתובת: [email protected]

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}