כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

בדרך ללשכת עוה"ד: שארף חצה את הקווים

עו"ד שאול שארף, מס' 2 בקבוצת המתמודדים החדשה, חוצה את הקווים • במכתבו הסביר: "בשל תמיכת הקבוצה במתמודד הפחות ראוי לציבור הדתי - אני פורש ומצטרף ל'טוב ללשכה'"

מצטרף ל'טובים'. שארף
מצטרף ל'טובים'. שארף



לראשונה בבחירות ללשכת עורכי הדין, תתמודד הפעם גם רשימה של חרדים ודתיים. הרשימה תיקרא "טוב ללשכה".

רשימת "טוב ללשכה", שיותר ממחצית חבריה הם חרדים, היא המשך ישיר למהפכה שמתחוללת בקרב הציבור החרדי. על פי אומדן משוער יש כיום בשוק עורכי הדין כ-2000 חרדים, רובם צעירים, וכמחציתם בוגרי הקמפוס החרדי של הקריה האקדמית אונו, והשאר ותיקים ובוגרי מקומות אחרים.

אנשי "טוב ללשכה" אומרים כי ההחלטה להתמודד בבחירות ללשכת עורכי הדין נובעת משתי סיבות: האחת היא הרצון לבטא את מעורבותם האמיתית של עורכי הדין החרדים גם בתוך הגילדה המקצועית של עורכי הדין והשני הוא הרצון לשנות במשהו את אופיה של הלשכה המצטיירת כארגון חילוני ושמאלני. במודעות שהפיצו אנשי "טוב ללשכה" הם כותבים כי השתלבותם תאפשר להם השפעה בועדות למינוי שופטים ודיינים ובועדות הציבוריות השונות בהן לנציגי הלשכה ישנה השפעה. "זה חלק מהמאבק על אופיה היהודי של המדינה", הם אומרים.

נקודה נוספת היא הפעילות של לשכת עורכי הדין, כגון הכנס באילת ומסיבות וימי הנופש לעורכי הדין, אשר לגביהם טוענים חברי "טוב ללשכה" אין שום התייחסות והתאמה לצרכי עורך הדין הדתי.
"טוב ללשכה" תתמודד בבחירות ללשכה הארצית ותתמוך בעו"ד דורון ברזילי יו"ר סיעת עתיד, כמועמדה לראשות הלשכה. גם בירושלים הם יתמכו בנציגו של ברזילי עו"ד מיכאל דבורין ושם אף ירוצו ברשימה משותפת עם אנשי ברזילי תחת השם "עתיד".

יש לציין שגם בבחירות המונציפליות בבית שמש ובביתר התמודדה רשימת "טוב" ובכל אחת מהערים הללו נבחר מטעמה נציג למועצת העיר. מדובר ברעיון פורץ דרך בציבור החרדי ותומכי "טוב" הם כאלה שהחליטו כי חרדיותם אינה צריכה למנוע מהם להשתלב במקומות העבודה ובמערכות השונות
חברי "טוב ללשכה" מקווים להשיג בבחירות אלה בין 2-3 נציגים לרשימה הארצית ו-2 נציגים למחוז ירושלים.

אלא שבבחירות, כמו בבחירות, תהפוכות הינן מרכיב עיקרי בתבשיל. מיד לאחר שקמה 'טוב ללשכה', קמה לה קבוצה נוספת שמתמודדת גם היא בבחירות ללשכת עורכי הדין.אלא שדווקא קבוצה זו שהיתה האחרונה להודיע על התמודדותה, היתה הראשונה בה נתגלו סדקים.

אמש הודיע עו"ד שאול שארף, מי שהיה מס' 2 בקבוצת המתמודדים החדשה, כי בשל תמיכת הקבוצה במתמודד הפחות ראוי לטעמו לציבור הדתי - הוא פורש מההתמודדות, חוצה את הקווים ומצטרף לתמיכה בקבוצת 'טוב ללשכה'.

המכתב





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}