כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

למה כעסו הח"כים על השוטרים?

ועדת הפנים דנה באפלית השוטרים כלפי יהודים המבקשים לעלות להר הבית • ח"כ טאלב א-סאנע הזכיר לח"כים היהודים את הפסיקות האוסרות על יהודים לעלות להר - והאווירה התחממה

חרדים בהר הבית. צילום: ארכיון
חרדים בהר הבית. צילום: ארכיון

דיון סוער נרשם הבוקר (ד') בוועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ אמנון כהן.

הנושא: אפליה הננקטת כלפי יהודים המבקשים לעלות להר הבית. הדיון התקיים כדיון מהיר לבקשתם של חברי הכנסת זאב אלקין, פרופ' אריה אלדד, אורי אריאל, ציפי חוטובלי וד"ר מיכאל בן ארי.

ח"כ כהן ציין מייד כי עד למועד הישיבה הנוכחית לא נתקבלו תשובות מהמשטרה.

נציג המשטרה שנכח בדיון, סנ"צ אבי ביטון, לא השיב ישירות לשאלות ועל כך זכה לתגובת ח"כ אריה ביבי – "חבל לטחון מים".

בתמצית, המשיכה המשטרה לטעון כי יהודים אינם מופלים לרעה וכי אנשים המנועים לעלות להר הבית הינם כאלו שעורר בעבר פרובוקציות.

סנ"צ ביטון לא השיב לשאלה הישירה שהופנתה אליו עי ידי ח"כ דני דנון לגבי מניעת עליית חיילים במדים להר ורק השיב כל העת, לקונית, כי כל ישראלי רשאי לעלות להר.

ח"כ טאלב א-סאנע ביקש בשלב מסוים לדון בתנאי עלייה כלליים להר הבית, אולם נאמר לו שהדיון עוסק רק באפליה כלפי יהודים דתיים. למרות זאת, טען בהמשך כי הוא מודאג מכך שיש אנשים שבשם חופש הדת מבצעים בהר פרובוקציות. הוא הזכיר פסיקות האוסרות על יהודים לעלות להר הבית. הדיון, הפך בשלב זה לסוער מאד והוחלפו קללות ונאצות בין חברי הכנסת.

ח"כ זאב אלקין טען כי המשטרה עושה צחוק מהכנסת וכי לא ייתכן שלאחר חודשיים וחצי לא יינתנו תשובות בכתב למכתב רשמי של הכנסת. "מדובר בכבודה של הכנסת. אי אפשר לעשות מהכנסת צחוק והאחרונים שיכולים לעשות זאת הם השוטרים", אמר. לטענתו, במניעת עוברים אנשי המטרה על החוק וכי הוא דורש דיון המשך עם השר לביטחון פנים ומפכ"ל המשטרה.

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי תיאר את חששותיו כשעלה בערב שבועות עם קבוצת מבקרים. הוא תיאר את הצקות אנשי הוואקף ואת העובדה שהמשטרה דחקה כל העת בקבוצה לסיים את הביקור בהר. הוא קרא לשנות את המדיניות מן היסוד ולאפשר עלייה חופשית של יהודים אל ההר.

ח"כ אמנון כהן ביקש לסכם את הדיון, אולם ח"כ דנון ביקש כי המשטרה תענה באופן ברור מדוע היא מונעת עליית חיילים במדים אל ההר. משלא קיבל תשובה נאותה, ביקש לסיים את הדיון בהצעת החלטה להצבעה, אולם הדיון הסתיים ללא כל החלטה וסיכום.

יצוין, כי רוב גדולי ישראל מזה דורות אסרו את העלייה להר הבית ואף פרסמו כרוזים בנושא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}