כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

משבר כלכלי: רה"מ היווני שוקל התפטרות

חבילת הסיוע טרם אושרה בפרלמנט היווני • איגודי העובדים במדינה הכריזו על שביתה כללית - וההמונים יצאו באלפיהם לרחובות • התוצאה: 12 עצורים ושישה פצועים

יוון. צילום אילוסטרציה
יוון. צילום אילוסטרציה

בעוד ישראל נאבקת על מחירו של הקוטג', ביוון המצב חמור בהרבה.

המשבר הקשה שפקד את המדינה מסרב לחלוף. הממשלה מתקשה להעביר את הקיצוצים עליהם התחייבה במסגרת חבילת הסיוע שקיבלה מהאיחוד האירופי, וההמונים יוצאים לרחובות.

שני איגודי העובדים הגדולים במדינה השביתו היום את המשק היווני כליל: הנמלים, בתי החולים, החברות הממשלתיות והבנקים הושבתו כליל. מדובר כבר בשביתה השלישית השנה ביוון.

ההמונים מוחים על כוונתו של ראש ממשלת יוון גאורג פפנדראו להפריט חלק מהחברות הממשלתיות ולקצץ משמעותית בתקציב, פפנדראו מעוניין להעביר בפרלמנט עד סוף החודש את התוכנית שתשיג חבילת סיוע של 78 מיליארד אירו, אלא שהרוב שבידו שברירי למדי, כאשר מתוך 300 חברי הפרלמנט קיים רוב של 6 תומכים בלבד לאישור התוכנית.

האיחוד האירופי מצידו בוחן בינתיים את אפשרויות הסיוע, כאשר ברקע קיימות 3 תוכניות שונות לסיוע, אם באמצעות דחיית מועד פירעון החובות של היוונים או באמצעים כלכליים אחרים.

במקביל, דווח בשעות האחרונות כי ראש הממשלה היווני הציע להתפטר מתפקידו לצורך הקמת ממשלת אחדות - זאת בתנאי שהאופוזיציה תיכנס כשותפה מלאה בהובלת תוכנית הסיוע הכלכלית, זאת על רקע ההפגנה המרכזית שנערכה היום באתונה ובה התאספו קרוב ל-30 אלף בני אדם. בהפגנה נעצרו 12 משתתפים ונפצעו שישה, ובהם שני שוטרים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}