כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

שנה ל'ברזילי' • גפני זועם: איפה ה'פיקוח נפש'?

חודשים לאחר המתקפה שספג סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, יוצא משה גפני להגנתו • כשכותרות ההסתה בידיו, הוא זועק: "למה לא בונים את בית החולים? לאן נעלמו הח"כים המתלהמים?"

שומר את הכותרות. משה גפני
שומר את הכותרות. משה גפני



אנשיו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, מסתובבים בחודשים האחרונים בתחושה קשה.

פרשת ברזילי, על המתקפות התקשורתיות הרבות, עדיין מהדהדת באוזניהם, והם מתוסכלים מכך שהנה, חלפו חודשים, דבר לא נעשה בשטח, והתקשורת דוממת.

התחושה הברורה היא כאילו 'חיפשו אותנו' החרדים: האשימו את ליצמן, שנשמע לפוסקי הדור, בכך שקדושת המתים גוברת אצלו על קדושת החיים ויצאו למסע הסתה מתוקשר.

והנה, פתאום, שתיקה. הקסאמים לא הפסיקו לרדת על ישובי הדרום, אשקלון עדיין נמצאת בטווח הסכנה, הקברים כבר לא שם, השטח בנוי ואפשר לבנות, ובכל זאת כלום לא קורה.

"משרד האוצר אשם"

היום (ד') החליט יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, לעורר את הפרשה מחדש. בנאום שנשא במליאת הכנסת תקף את חברי הכנסת והתקשורת. "לפני למעלה משנה רעשה הארץ שמצאו קברים במתחם בית החולים ברזילי באשקלון וכתוצאה מכך לא בנו חדר מיון ממוגן למרות שבית החולים נמצא בחזית הדרומית סמוך לרצועת עזה ונופלים טילים, קאסמים וגראדים. כולם זעמו שהחרדים לא נותנים לבנות.

"אמרו בכל מקום שלחרדים לא אכפת מפיקוח נפש. התכנסה הוועדה לביקורת המדינה עם התקפה כנגד הציבור החרדי. צעקתי בגרון ניחר גם בוועדה וגם בתקשורת שלא בונים באשקלון בית חולים לא בגלל הקברים המצויים שם, אלא כי משרד האוצר לא נותן לבנות זאת".

גפני הוסיף: "יש לי רשימה ארוכה של כתבות שפורסמו ככותרות ראשיות, לפיהן, המתים חשובים לחרדים יותר מהחיים. סגן שר הבריאות ליצמן הגיש תכנית לבנות את בית החולים באותו מקום, לא על הקברים, התוכנית נדחתה וליצמן הותקף".

"הצביעות והשקר זועקים לשמים"

יו"ר ועדת הכספים גם לא חסך מילים טובות בהתייחסו לעמיתו, יענק'ל ליצמן.

לדבריו, "זהו שר הבריאות הראשון שמנער את המערכת הזאת. שרים חילונים קודמים לא עשו דבר למען בית החולים - ודווקא אצלו הייתה התקפה פרועה נגד החרדים שהמתים ניצחו את השכל הישר, ובתוך ימים פינו את הקברים.

"חיכיתי לראות למחרת הפינוי של הקברים, טרקטורים שיתחילו לבנות, הרי מדובר בפיקוח נפש, איפה חברי הכנסת שזעקו אז? איפה ח"כ זבולון אורלב? רחל אדטו? יואל חסון? כולם זעקו פיקוח נפש, שנה ושלושה חודשים חלפו ואף גרגיר של בית חולים לא נבנה. מה קרה, אין יותר את החזית הדרומית? הסכנות לא פחתו אלא גברו. היה ברור שאף אחד לא מתכוון לבנות את ביה"ח. מתברר שוב כי כל היוזמה והמרץ שיש לחילונים ולדתיים הלאומיים הוא לא פיקוח נפש אלא הרצון לתקוף את החרדים. יותר משנה אין מילה וחצי מילה על כך בתקשורת".

גפני סיים ואמר בציניות: "אני חושב שאם אנחנו רוצים שבית החולים ייבנה, החרדים צריכים לשתול קבר פיקטיבי ולומר שאסור לפנות אותו. אין דרך אחרת שכולם יתעוררו אם לא מדובר בנושא חרדי. יש גם גבול לצביעות. איפה הפיקוח נפש עליו כולם זעקו? הצביעות והשקר שלהם זועק לשמים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}