כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מי עומד מאחורי החרם? חזן מבני-ברק • צפו

ביממה האחרונה הפך יצחק אלרוב, מייסד קבוצת החרם ב'פייסבוק', לאחד האנשים העסוקים במדינה • ל'בחדרי חרדים' הוא מסביר: "בקרוב נחרים מוצרים נוספים. כל אזרח חייב להיות מוטרד מטירוף המחירים" • ואיל המרכולים, רמי לוי, מעודד: "הכוח בידי הצרכנים" • ויש וידאו

מתקשה להתמודד עם ההצלחה. אלרוב. צילום מסך: לילה כלכלי
מתקשה להתמודד עם ההצלחה. אלרוב. צילום מסך: לילה כלכלי



המאבק נגד מחירו הגואה של הקוטג' תופס תאוצה: קרוב ל-50 אלף איש כבר הצטרפו לחרם שנפתח ב'פייסבוק' על-ידי יצחק אלרוב, חזן חרדי בן 25, תושב בני ברק.

במסגרת החרם, מתחייבים הרבבות שלא לרכוש את הגבינה הצמיגית החל מה-1 ביולי למשך חודש שלם.





כבר אמש (ג) הזדרזו רשתות השיווק הגדולות לנצל את ההזדמנות ולהכריז על מבצע מיוחד להוזלת מחיר הקוטג'. אלא שאלפי המטקבקים בקבוצה החברתית המדוברת מכריזים כי לא יבלעו את הגימיק השיווקי ויימנעו לחלוטין מקניית המוצר.

שוחחנו עם עם יצחק אלרוב, שהפך ביממה האחרונה לאחד האנשים היותר עסוקים במדינה. הוא לא מפסיק להתראיין בכלי התקשורות, יושב לישיבות צפופות עם פעילים חברתיים ומנסה ליצור באזז - כמה שיותר.

• איפה התחיל הכל?

"ביום חמישי האחרון הקמתי קבוצה ב'פייסבוק', שנועדה להוות חלק קטן במאבק הזה. ביומיים האחרונים כבר הצטרפו קרוב ל-50 אלף איש. אלפים נוספים הצטרפו בטוקבקים באתרים שונים ובתגובות ברחוב".

• מה המטרה שלך בהובלת החרם?

"המטרה פשוטה: להוזיל את מחירי הצריכה בישראל. המאבק לא צריך להתמקד רק בקוטג'. מבחינתי הוא רק סמל. התגובות של אנשים מדברות בעד עצמן. אני מקבל תגובות מדהימות. אני לא מצליח להתמודד עם ההצלחה של זה. אנשים מבינים שצריך לעשות שינוי מיידי".

"זה מאבק חוצה מגזרים. כל אדם שחי בארץ אמור להיות מוטרד ממחירי הצריכה שמזנקים ללא הפסקה בתקופה האחרונה וללא פקיחת עין על הצרכן הישראלי".

"אנחנו מתכננים מאבק ארוך יחד עם אנשים שמבינים בתחום הזה. מדובר במשהו שלא יארך יומיים או שלושה. מובילי החרם הם אנשים שאכפת להם- אזרחים כמוני וכמוך שהחליטו כי נמאס להם מההפקרות הישראלית במדינה".

• למה דווקא בקוטג'?

"זה מוצר שממנו אנחנו מתחילים. זהו מוצר בסיסי בכל בית והוא לא מוצר מותרות ולכן אנחנו בטוחים שהוא ימחיש את המאבק שלנו בצורה הכי ברורה. אם אתה בוחן מוצר ישראלי שמשווק בישראל עם כשרות מהודרת וכאן מוכרים אותו בעשרות אחוזים מעל בהשוואה לארה"ב למרות כל עלויות השינוע, אז התוצאה היא שהציבור צריך להתרעם על תופעה כזו".

"מדובר בחרם למשך חודש ימים, אך אנחנו רק בהתחלה. ייתכנו שינויים ומוצרים נוספים אותם נוסיף לרשימה".

"לחפש את היצרנית הזולה". רמי לויצילום: "לחפש את היצרנית הזולה". רמי לוי
"לחפש את היצרנית הזולה". רמי לוי


"הרעש טוב למאבק"

איל המרכולים, רמי לוי, מוצא פיתרון לכל התייקרות.

נכון, יש מי שמיהר להודיע על חרם צרכנים כנגד הקוטג'. זהו גימיק נחמד, אבל רמי לוי עשה מעשה הרבה יותר יעיל והגיוני. כששמע על הזינוק במחירי הקוטג' - 8 שקלים לגביע - הכריז על הורדה דרסטית של מחירי הקוטג' ברשת שבבעלותו ל-4.90 שקל בלבד.

• כמה נראה לך מחיר הוגן לגביע קוטג' לאור העלויות השונות ומחירו בעולם?

"אני חושב ש-5 שקל הוא מחיר הגיוני והוגן לצרכן. מעבר לזה, זה כבר יקר. הבעיה שפער הרווח שלנו קטן מאוד. אני משלם ליצרנים 6 שקלים כולל מע"מ על כל גביע קוטג'".

• האם המאבק נראה לך בר קיימא? החברות יתייחסו לצרכן?

"הנושא פה הוא לא הקוטג' עצמו. גם מחירי הגבינות יקרים וגם מוצרי יסוד רבים אחרים. הנושא הוא עקרוני: האם הצרכן הישראלי יפנים את כוחו.

"צרכן צריך לדעת כאשר הוא מגיע לרשת לבצע קניה, לא להיתפס דווקא למוצר של החברה שהתרגל אליה, אלא לערוך השוואת מחירים עם המוצרים המקבילים. גם במקרה הנוכחי של הקוטג', ישנן 3 חברות שמייצרות קוטג', לרוב, לפחות לאחת מהן יש איזה מבצע. אם הצרכנים יתמקדו ברכישה של המוצר המוזל, הם יעבירו לידיהם את הכוח לנווט את התחרותיות בשוק".

• האם אתה חושב שהפיתרון נעוץ בפתיחת שוק החלב ליבוא מחו"ל?

"לא נראה לי שמשם תבוא הישועה, הבסיס לפיתרון נתון בידי הצרכנים בלבד".

• מה התועלת המרכזית לדעתך שתופק מהחרם הנוכחי?

"לדעתי האפקט הוא בעיקר הרעש שנוצר סביב זה, כאשר הצרכנים שומעים ומפנימים שהכוח בידיהם ושעליהם לבדוק כל מוצר לפני שהם קונים.

"חשוב לדעת: ישנם מוצרים רבים נוספים, ובעצם כמעט רוב המוצרים שמיוצרים בחברות הגדולות – עדיין יש איפה לקצץ במחירם, המפתח נתון אך ורק בידיהם של הצרכנים.

"אני רוצה להוסיף משהו: כמעט כל החברות שמייצרות בארץ הן איכותיות, לכן אין שום סיבה לשלם יותר דווקא על תוצרת של חברה מסויימת, במרבית המוצרים הכלל שצריך לעמוד לעיני הצרכן הוא לקנות מה שיותר זול".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}