כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

עיריית י-ם יוזמת: מסיבות חוף למרגלות החומות

העירייה מתכננת מסיבות חוף בימי שישי למרגלות העיר העתיקה • משאיות ענק יביאו 80 טון חול, ובמקום יופעל "חוף ים לכל דבר" • הגר"א שלזינגר: "הפיתרון - הסברה"

טיילת אלרוב, ליד חומות העיר העתיקה, שתהפוך ל'חוף ים'. צילום: פלאש 90
טיילת אלרוב, ליד חומות העיר העתיקה, שתהפוך ל'חוף ים'. צילום: פלאש 90



בעוד כחודש וחצי (ב-29 ביולי, כ"ז תמוז), צפוייה עיריית ירושלים להפר את הסטטוס-קוו בצורה שערוריתית, ולהפוך את ירושלים - ובעיקר את חומות העיר העתיקה - למקום של פריצות, כמוה טרם ראתה העיר המקודשת.

ממידע שהגיע לידי 'בחדרי בחדרים' עולה, כי העירייה מתכננת לקיים מסיבות חוף פרוצות בימי שישי. המיקום שנבחר, תאמינו או לא: חומות העיר העתיקה, לא הרחק ממקום בית המקדש.

ואם תשאלו, ובצדק, איך ניתן לקיים מסיבות חוף בירושלים נטולת הים? לברקת וליועציו יש פיתרונות להכל.

לטיילת אלרוב בשדרות ממילא יובלו 80 טון חול ים, במשאיות ענק, שיפוזרו ברחבי הטיילת, כך שייווצר חוף ים אמיתי לכל דבר. במקום יוצבו כסאות ים ושמשיות, ולבליינים יוצעו מטקות, משחקי שש בש, אבטיחים וארטיקים.

על סוכת המציל, שתיבנה בחוף, יעלו שני זמרים שירקידו את הקהל. להזכירכם, כל זה בצמוד לחומות העיר העתיקה וסמוך ונראה לכניסת השבת.

ומה אומר ראש העיר על התכנית?

"הצעירים הם החמצן לעתידה של ירושלים ולכן החלטנו להגדיל את ההשקעה בהם. משנה לשנה אנחנו מכפילים את כמות אירועי התרבות בעיר והשנה יזכו הצעירים והצעירים ברוחם גם להופעות בינלאומיות במסגרת מהפכת התרבות בבירה. אני מזמין את כל עם ישראל לעלות הקיץ לירושלים ולבלות".

אתר 'בחדרי חרדים' פנה לנציגות העירונית בכדי לבקש את תגובתם לנושא. נביא את מגוון התגובות של חברי המועצה והעסקנים החרדיים, ברגע שיתקבלו.

"נסביר למה זה לא מתאים"

חבר האופוזיציה בעיריית ירושלים, מאיר תורג'מן אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אני חושב שההחלטת ראש העיר היא הזויה. אני שומע זאת בפעם הראשונה. בהחלט אבדוק את העניין ואסתכל מה ניתן לעשות. ירושלים היא לא תל-אביב, ברקת ממשיך לעשות טעויות פעם אחר פעם.

"ירושלים היא עיר שורשית, קדושה. ונראה כי ברקת נפל על ראש. נמאס לנו מכל הניסיונות לחקות את העיר הטמאה תל-אביב. אם זה נכון אני מתכוון לפוצץ את ישיבת המועצה הקרובה".

הרב אליהו שלזינגר, רבה של שכונת גילה בירושלים אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "הגמרא אומרת לא חרבה ירושלים אלא מפני שחיללו בה את השבת. זאת לא תרבות, אם זאת התרבות אז אוי לנו - ודאי שלא צריך למחות במלחמות נגד דבר כזה - יש לנו מספיק זמן להסביר למה זה לא מתאים לירושלים".

הרב אפרים הולצברג, מקורבו של הגר"א נבנצל אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "הרבנים בירושלים ידונו בנושא הזה בקרוב כדי לראות איך אפשר לביטול האירוע הזה. אני שמח שמביאים 80 טון חול לטיילת שם כדי ששם תיקבר קואליציה המטומטמת הזאת של ברקת. בסופו של דבר, ראש העיר יילך לפוסק שלו שיגיד שזה לא חול אלא חול המועד וזה לא ירושלים אלא לוס אנגל'ס ומה שיקרה- יורידו את סמל העירייה מאירועים אלו ובזאת ייצאו ידי חובה כולם".

סגן ראש העיר ומ"מ ראש העיר, יצחק פינדרוס, סירב להתייחס לידיעה: "אני לא מכיר את האירוע המדובר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}