כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מאבק בירושלים: מי יקבל את הסגן השמיני?

מאבק בין ניר ברקת ל'יהדות התורה' על מינוי הסגן השמיני לראש העיר • חברי הסיעה: "יוסי דייטש אמנם מונה לסגן אבל רק למחצית הקדנציה - מגיע לנו עוד"

מאבק בירושלים: מי יקבל את הסגן השמיני?
חיים שוורץ

'חוק הסגנים' מעורר סערה גדולה בעיריית ירושלים.

לפני מספר חודשים עבר החוק בכנסת, לפיו רשאים להתמנות בעיריית ירושלים שמונה סגני ראש עיר בשכר. עם השלמת התיקון לחוק, התמנה יוסי דייטש לסגן ראש העיר השביעי.

במהלך ישיבת המועצה, הבהיר ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת כי לאור החוק החדש הוא זכאי לקיים דיון נוסף במינויו של סגן שמיני במספר.

אך חברי סיעת יהדות התורה, דורשים כי הסגן השמיני גם הוא ייבחר מקרב חברי הסיעה. המועמד שהוזכר הינו יוסף לוק, חבר הסיעה.

ומדוע שוב סגן ראש עיר מקרב אותה הסיעה?

לטענתם דייטש מונה רק לאחרונה, לאחר התיקון לחוק, ובמחצית הקדנציה. "המינוי של דייטש נחשב כ'חצי מינוי' ולא מינוי סגן במשמעותו כפי שנחתם בהסכם הקואליציוני עם הסיעה. "הרי שהדין נותן שימונה חבר סיעת יהדות התורה לסגן ראש העיר", קובעים חברי הסיעה.

מעבר לכך, טוענים חבריה, סיעת יהדות התורה המונה 8 חברים היא הסיעה הגדולה במועצת העיר - וחלוקת תפקידי סגני ראש העיר כיום במועצת העיר מעניקה תפקיד סגן לכל 2-3 חברים.

לפי מפתח זה לסיעה ראוי שינתנו 3-4 סגנים.

"חרף חילוקי דעות כאלה ואחרים – לגיטימיים - בעיקר בעניינים הנוגעים לציביונה של העיר", אומרים חברי הסיעה, "יהדות התורה מצטיינת במחויבותה להנהלת העיר, בנוכחות נציגיה בישיבות מועצת העיר ובוועדות העיריה השונות והינם שותפים קואליציוניים העושים מלאכתם הציבורית במסירות יוצאת דופן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}