י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

המנהל התנצל, והאתר החילוני ירד מהרשת • חשיפה

'בחדרי חרדים' חשף את שם החברה המספקת שירותים לאתר חילוני.קום, שהוקם בכדי להילחם בחרדים • בעקבות הפרסום: האתר הורד • ומה עשו פעילי אינטרנט חרדיים?

המנהל התנצל, והאתר החילוני ירד מהרשת • חשיפה



אתמול (ב') חשף אתר 'בחדרי חרדים', כי 'פורום השכונות הארצי' הקים אתר אינטרנט חדש, תחת הדומיין 'חילוני.קום', בו ניתן למצוא דיווחים על פעולות הפעילים כנגד החרדים, המגיעים להתיישב בשכונות בערים המוגדרות כחילוניות.

הפרסום עורר סערה גדולה, ו'בחדרי חרדים' יצא לבדוק מי עומד מאחורי המיזם. מתחקיר האתר, אותו ערך שמואל דרילמן, התברר כי את האתר הקים מר עמוס חלפון.

הצד הטכני הופקד בידיה של חברה שתפקידה הוא הפעלת מערכת לבניית אתרים עבור ישובים קהילתיים, אשר חלק מהמשתמשים בה הינם ישובים שומרי תורה ומצוות.

בין היישובים שנמצאו ברשימה: מצפה הושעיה, הנחשב ליישוב דתי.

מיד עם פרסום הדברים, פנתה החברה לכתב 'בחדרי חרדים' וטענה, כי אין היא מעורבת בתכני האתר, המציג עצמו נגד החרדים, כפי שאין לה מעורבות בכל אתר קהילתי אחר שבבעלותה.

ביממה שחלפה הספיקה החברה, כצעד ראשון, להוריד את הפורום שהכיל דברי שנאה נגד החרדים, ומינתה - באופן מיוחד - מבקר שיעבור על תכני האתר ומטרת מקימיו.

במקביל פנה ל"בחדרי חרדים גם עמוס חלפון, שהצהיר כי הוטעה, ומכיוון שאין בכוונתו לסייע חלילה לקבוצות המקדמות שנאת דתיים הורה לחברה להפסיק לאלתר את הסיוע, ולהוריד את האתר מהרשת. בדיקת 'בחדרי חרדים' מגלה, כי אכן האתר אינו קיים עוד, זאת לאור הממצאים שהתגלו מצד אנשי החברה.

בעלי החברה מציגים עצמם כאוהבי ישראל ומכבדי מסורת. לדבריהם: "קבוצת חילונים.קום הציגו עצמם בפניהם כ'פעילים חברתיים', ולכן קיבלו שירות - אתר במערכת.

"ברגע שנודעה מטרתם הגזענית, החברה הפסיקה את הסיוע והורדנו את האתר מהאוויר".

התגובה החרדית: דוס מחופש לחילוני

בתוך כך, אמש (ג) בשעות בהן האתר היה באוויר, מספר פעילי אינטרנט חרדיים רכשו והפנו את הדומיין חילוני.קום בעברית, כך שהמקלידים את השם שפורסם באמצעי התקשורת וכן חיפוש בגוגל יפנה את הגולשים לחלופה ראויה יותר.

כך מי שגיגל וחיפש את האתר חילוני.קום אוטומטית, עבר לאתר המכונה 'הדוס' - אתר בעל תכנים יהודיים ברוח ישראל.
.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}