י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

בערד נערכים לבחירות: ראש העיר דורש תיווך

ראש העיר שהבטיח לנהל מאבק עיקש ועד חורמה בחסידי גור המתגוררים בעירו, ממשיך להתקפל ולרדת על הברכיים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בן חמו פנה למשטרת ערד וביקש ממנה לתווך לו פגישה עם חסידי גור במטרה להביא להרגעת הרוחות אחת ולתמיד, אך בגור לא ששים ולא רצים לפגישה • כל הפרטים בפרסום ראשון

יאיר לפיד עם ראש העיר ניסן בן חמו אתמול
יאיר לפיד עם ראש העיר ניסן בן חמו אתמול



סערת ערד: המתח בערד עדיין בשיאו. ועדת חסידי גור מזהירה שלא ללכת לבד ברחובות. חסידי גור לא משנים מדיניות. גם השבוע יפעילו את צופרי השבת עם כניסת השבת "ביתר שאת וביתר עוז" כלשון ההודעה.

בנוסח הנודעה שנשלחה לחסידי גור בערד מטעם הוועדה, נאמר כי "גם השבוע, ביתר שאת וביתר עוז, מפעילים את מערכות ההשמעה לכבוד שבת קדשנו".

בהתייחס למצב המתוח, מסרה הוועדה בהקלטה כי "אין סיבה להיכנס ללחץ, אך עם זאת, בעקבות כמה מקרי התגרות מצד נוער שוליים, מומלץ לנקוט באמצעי זהירות ולא ללכת לבד, בפרט ברחובות חשוכים, כאשר טובים השניים מן האחד".

גורם בחסידות גור אומר ל'בחדרי חרדים': "כי אין שום כוונה להתקפל ולשנות מדיניות בעקבות הפרובוקציות. ערד ראויה וזכאית לאווירה יהודית ושבתית ולכן נפעיל גם השבוע את זמירות השבת עם הדלקת הנרות".

בתוך כך, בהמשך להתקפלותו של ראש העיר ערד ניסן בן חמו, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי גורמים במשטרת ערד פנו לראשי חסידות גור בעיר ואמרו כי לבקשתו של ראש העיר הם מעוניינים לתווך פגישה בינו לחסידים.

אולם, גורמים בחסידות גור אומרים ל'בחדרי חרדים', כי "ניסן בן חמו כנראה איחר את הרכבת וכי נעשו כבר כמה מהלכים ושיתופי פעולה מאחורי הקלעים, להבאת מועמד חילוני מוסכם על קהלים רחבים, שיתייצב מול ניסן בן חמו בבחירות הבאות ויזכה גם לתמיכת החסידים".

כזכור, אמש (חמישי) דווח ב'בחדרי חרדים' כי בעקבות האיום של חסידי גור בעיר, כי במידה ויפורסמו שלטים או חולצות מבזות עם תמונות האדמו"ר, הרי שכל חסידי גור מהארץ יבואו להפגין בערד - ראש העיר מרגיע את התושבים ובולם את המהומות.

וכך פירסם אמש בן חמו בהודעה שיצאה מטעמו: "רבים מאתנו היו עדים לאירוע שהתחולל במוצאי השבת האחרונה, בו נחצו קווים אדומים של בריונות ואלימות.

אמש התקיים כנס תושבים מרשים שאירגנה קבוצת המאבק בו נכחו למעלה מ – 1,000 תושבים שמוטרדים מפגיעה בצביון החילוני של העיר.

משטרת ישראל הבינה לאור האירועים את הצורך בהתערבות משמעותית יותר מבחינתם.

במהלך כנס התושבים קיבלתי פנייה מבכירים מאוד במשטרת ישראל לשקול הקפאת צעדי מחאת תושבים כדי למנוע הסלמה במצב, ולקבל את פניית נציגי גור לפתוח ערוץ תקשורת ישיר מולם.

בסיומו של כנס התושבים זימנתי את מובילי התנועה לשמירה על צביון העיר לשיחה משותפת בלשכתי. הצגתי בפניהם את הפנייה המשטרתית והבהרתי שרגע לפני שפעולות המחאה יוצאות לדרך אנו נדרשים כולנו למחשבה מעמיקה.

לשמחתי, נציגי התנועה גילו אחריות ונענו לפניית המשטרה. כעת, כשברורה העוצמה של הציבור החילוני במאבק על צביון העיר יתנהל ערוץ התקשורת מול חסידות גור בכבוד הדדי.
לכן, אני מבקש מכל אחד ואחת להימנע מפעולות מחאה עצמאיות שעלולות להחריף את המצב. אני קורא לכם לתת תמיכה לצוות המאבק בכדי שיוכלו לנהל את המאבק בנחישות ובתבונה".

זאת שעות ספורות לאחר שיו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד הגיע לעיר כדי לחזקו במאבקו נגד חסידי גור.

ניסן בן חמו אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "חסידות גור מחפשת בנרות תמונת ניצחון אבל האמת רחוקה מכך מאוד. בחרתי לתת הזדמנות אחרונה להידברות מתוך אחריות כראש עיר לפני שהעיר נכנסת למלחמה כוללת. אבל במקום להושיט יד הם ממשיכים להתסיס את האווירה. חסידי גור יכולים להיות רגועים שגם ב-2018 אבחר ללא הקולות שלהם וערד תמשיך להיות עיר ליברלית פלורליסטית עיר של תיירות ואומנות".
ניסן בן חמו תיווך שלט המריבה סערת ערד משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}