כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

12 ספרי התורה שנגנבו נמצאו, חג מתן תורה שני בבית הכנסת 'ישורון'

דבריו של הצדיק המקובל הרב חכם אברהם חי מ'פרדס כץ' התקיימו כשאמר בעצרת החיזוק לגבאים: "דבר רוחני לא נגנב".

שמחה וששון בבית הכנסת "ישורון" לעולי 'יהודי אירן' ברח' הרב דוד מחלוף 11 בבני ברק. ספרי התורה שנגנבו נמצאו ויוחזרו בקרוב לבית הכנסת.
כזכור ב'שבת שובה' נגנבו ממנו כל 12 הספרי תורה שהיו בהיכל הקודש, הגנבים ריתכו את הסורגים והמנעולים של בית הכנסת באמצעות מכונת ריתוך מיוחדת, גנבו את היריעות מתוך הנרתיקים ונמלטו מהמקום. ראשוני מתפללי בית הכנסת שהגיעו להתפלל תפילת שחרית, נדהמו לראות מול עיניהם את הארון קודש פרוץ ואת כל נרתיקי ספרי התורה ריקים מפוזרים על הרצפה.
היום, נודע לכתב המערכת כי משטרת מחוז ת"א התקשרו אל גבאי בית הכנסת ר' ברוכים והודיעו לו כי ספרי התורה הגנובים הובאו אל הימ"ר במשטרת ת"א וביקשו ממנו להגיע ולזהות את ספרי התורה.
עוד נודע כי ספרי התורה הוחזרו למשטרה ע"י עו"ד נס בן נתן מר"ג, המייצג כנופיית ערבים החשודים שגנבו את הספרים.
לפני מספר חודשים המשטרה עצרה אותם וגם אזרח תושב העיר אלעד בחשד שגנבו ספרי תורה וניסו למכור אותם. לאורך כל התקופה הערבים שמרו על זכות השתיקה והתושב א' מאלעד טען והאשים את הערבים שהם גנבו והם אלו שביקשו ממנו למכור עבורם את הספרי התורה והוא רק ניסה למכור עבורם את הספרים לרבנים בכל חלקי הארץ.
בפועל טוען עו"ד נס בן נתן "כי הספרי קודש שנגנבו על ידי אנשים אחרים ולאחר מכן הם הגיעו לידיהם של מרשָי על מנת שיסייעו במכירתם".
יאמר לזכותו של עו"ד נס בן נתן שפנה לאחרונה למרשיו והבהיר להם את החשיבות שבהחזרת ספרי התורה הקדושים. לדבריו "מרשי עשו מאמצים רבים והצליחו להשיג את הספרים שכבר יצאו מחזקתם והיום בשעה טובה הגיעו הספרים למשרדי והם הוחזרו למשטרת ישראל על מנת שתעבירם לבית הכנסת".
הגבאי הר' ברוכים אמר לעוזי ברק "לא ראיתי עדיין את הספרים אנו נשמח מאוד לראות את הספרים שלנו חוזרים להיכל הקודש".
מתפללי בית הכנסת סיפרו בהתרגשות כי שבוע וחצי לאחר גניבת הספרים התקיימה בבית הכנסת עצרת חיזוק והתעוררות שבה השתתפו רבנים וקהל רב. הצדיק המקובל רבי חכם אברהם חי שליט"א ראה ביציאתו את הנרתיקים של הספרי התורה עודד את הגבאים ואמר להם בבכי "דבר רוחני לא נגנב".
המתפללים ציינו כי מדובר בספרי תורה שחלקם הובאו מאירן לפני עשרות שנים ונכתבו ע"י סופרים יראי שמים בקדושה ובטהרה גדולה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}